Pe data de 14 noiembrie a acestui an, cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului, Lilly Romania a anuntat continuarea programului “Sa vorbim despre diabet” si pe perioada anului 2010. Acest program are caracter educational si isi propune imbunatatirea intelegerii cu privire la acesta boala si dezvoltarea unui mod eficient si corect de auto-gestionare de catre pacienti.
“Din februarie pana acum, in programul de educatie “Sa vorbim despre diabet” au fost informate peste 300 cadre medicale de specialitate si au fost instruiti spre a-l folosi aproximativ 150 de educatori din toata tara, fie medici diabetologi, fie asistente medicale, care, la randul lor au organizat intalniri cu pacientii astfel incat acestia sa fie informati si pregatiti pentru acceptarea si intelegerea diabetului cu care trebuie sa traiasca”, declara Dr. Daniel Popescu, Director Relatii Publice Lilly Romania.
Prima componenta din cadrul programului “Sa vorbim despre diabet”, o constituie “Hartile de Conversatie” (“Coversation Maps”), un instrument educational unic, interactiv si vizual privind diabetul zaharat. Programul este creat de Healthy Interactions, lider in furnizarea de instrumente educationale in sanatate, in colaborare cu Federatia Internationala de Diabet (IDF), cu sprijinul diviziei de ingrijire a diabetului a Eli Lilly and Company.
Impactul global al diabetului zaharat a atins proportii epidemice, afectand nu numai indivizii, cat si societatea in ansamblul ei. Pana in 2025, IDF prognozeaza existenta a 380 de milioane de diabetici. In lipsa tratamentului sau a controlului, persoanele cu diabet zaharat pot suferi complicatii precum afectiuni ale inimii sau ale rinichiului, inrautatind starea de sanatate si ridicand noi obstacole in calea tratamentului. Prin acest important program international, peste 900000 de oameni ce traiesc cu diabet zaharat in Romania vor putea avea acces la aceste resurse inovative cu scopul de a fi ajutati sa treaca peste provocarile zilnice ale luptei cu diabetul zaharat. Programul “Sa vorbim despre diabet” este lansat in Europa si America de Nord, premergand lansarea in America Latina si Asia. Materialele au fost traduse in 25 de limbi si sunt folosite in peste 40 de tari in perioada 2008 – 2009.