Intitulată #ValentinoEmpathy, campania Toamna 2020 a Casei de Modă este reprezentată de o serie de portrete de modele, actori, creativi și prieteni ai mărcii care poartă look-uri din colecțiile de toamnă pentru bărbați și femei, fotografiate de persoane apropiate lor (și, probabil, uneori s-au aflat și în carantină).
„Distribuția” colecției include superstaruri din toate domeniile: Adut Akech, Anwar Hadid, Christy Turlington, Ellery Walker Harper, Ghali, Gwyneth Paltrow, James Turlington, Janet Mock, Laetitia Casta, Laura Dern, Leon Dame, Liu Wen, Mariacarla Boscono, Naomi Campbell, Rafferty Law, Rossy de Palma, Rula Jebreal, Tali Lennox, Tang Yan și Vittoria Ceretti.
3 milioane de euro donați deja
Iar participarea lor a fost probono. În schimb, Valentino promite ca banii pe care i-ar fi cheltuit pentru această campanie – în valoare totală de un milion de euro – să fie donați în scopuri caritabile (către Spitalul Lazzaro Spallanzani din Roma și eforturile sale Covid-19.). Mayhoola, compania mamă a mărcii, a donat deja un milion de euro unui spital de campanie spaniol, un milion de euro Spitalului Sacco din Milano, un milion de euro Protezione Civile din Italia și un milion de euro La Fondation Hôpitaux de Paris).
Empatia nu dispare
Într-o scrisoare postată pe rețelele de socializare când a fost anunțată pentru prima dată colecția #ValentinoEmpathy, Pierpaolo Piccioli, directorul creativ al brandului, a explicat cum ideea i-a venit parțial din propria experiență, adaptându-se la o nouă realitate socială cu distanțare și percepând comunitatea în moduri diferite.
„Mă gândeam la cum să promovez cele mai noi colecții de toamnă/iarnă, atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Restricțiile cauzate de această pandemie m-au ajutat să-mi imaginez un proiect special bazat pe empatie și sentiment care nu dispar din cauza distanțării sociale.”
Text Cristina Dudău (sursa Fashionista.com)