Sustenabilitatea in zona fashion este o problema delicata. Risipa de materiale, tot felul de fibre plastice si lipsa masurilor de reciclare, fac ca aceasta industrie sa genereze anual tone de deseuri.
In acest context, exista marci si branduri, exista designeri si stilisti care vor sa faca o schimbare in industrie. S-a facut chiar si un top 5 cu cei mai eco-friendly creatori de moda. Acesti designeri creeaza articole de imbracaminte care vor dura zeci de ani si pot fi ulterior oferite din generatie in generatie. Cine a spus ca protectia mediului si moda de lux nu pot fuziona?
1. Stella McCartney
Sloganul ei – Materiale durabile fara cruzime fata de animale, casmir reinventat tehnologic si lana provenita de la animale tratate corect, bumbac organic si materiale reciclate.
Stella McCartney a inceput sa faca valuri si sa fie adepta curentului eco-friendly in fashion inca de la lansarea primei sale colectii la inceputul anilor `90. Este cunoscuta pentru crearea de articole vestimentare moderne. Designerul de lux din Marea Britanie este un pionier al materialelor alternative si al tehnologiilor de ultima ora.
Nu exista niciun compromis atunci cand vine vorba de durabilitate, iar impingerea granitelor este intotdeauna in fruntea misiunii brandului. In 2014, Stella McCartney a introdus Clevercare, un sistem simplu de etichetare in cinci pasi, pentru a ajuta consumatorii sa ingrijeasca si sa prelungeasca durata de viata a imbracamintei.
“Consideram amprenta noastra ecologica importanta in fiecare punct al procesului nostru de proiectare”, a spus ea. Si asta nu e tot. Stella McCartney efectueaza in mod regulat operatiuni de audit si masuri de impact ca sa se asigure ca are un business sustenabil.
Stella McCartney colaboreaza cu numeroase organizatii neguvernamentale si cu organizatiile de conservare a mediului, printre care se numara Wildlife Works si Parley for the Oceans.
2. Eileen Fisher
Sloganul ei – Articole ecologice reciclate si durabile, doar coloranti naturali
EILEEN FISHER s-a nascut in Illinois unde a brevetat un aparat pentru vopsit haine cu perii circulare. Rezultatul? Ea a fost capabila sa creeze o lenjerie de corp de lux durabila.
Eileen este iubita pentru utilizarea tesaturilor reciclate, a fibrelor organice si a colorantilor naturali in productie. In plus, Eileen Fisher a surprins lumea modei cand a creat o tesatura semnatura proprie: Georgette Crepe Silk. Un material rafinat si relaxat, fiind vopsit fara substante chimice in singura vopsitorie din lume care produce matasuri certificate bluesign®.
Eileen Fisher colaboreaza, de asemenea, cu diferite ONG-uri de conservare a mediului, doneaza bani pentru diferite programe si lupta pentru egalitatea intre sexe prin Institutul de Leadership Eileen Fisher.
3. Rag & Bone
Brandul Rag&Bone a fost fondat de Marcus Wainwright si Nathan Bogle in 2002. Rag & Bone este o eticheta de lux pasionata de redefinirea stilului urban, deoarece este vorba despre durabilitate si productie locala.
Brandul garanteaza ca lucreaza doar cu producatori care se angajeaza sa detalieze tehnicile de creare a articolelor de imbracaminte. In ciuda unei colectii extinse pentru barbati si femei, marca a fost lansata initial doar pentru denim.
In 2017, Rag & Bone a incheiat un parteneriat cu Blue Jeans de la Cotton Incorporated Go Green, pentru a lansa un program de reciclare pentru denim, care incurajeaza clientii sa-si aduca blugi vechi la un magazin pentru reciclare. Dupa ce blugii sunt donati, denimul este apoi reciclat si transformat in izolatie pentru case.
4. Mara Hoffman
Sloganul ei – Doar tesaturi si fibre reciclate, canepa, lenjerie de pat din bumbac organic
Colectiile realizate de Mara Hoffman sunt dedicate culorii si sunt inspirate de femeile cu atitudine. Mara a absolvit in anul 2000 la Scoala de Design Parsons. Designerul de lux isi propune sa incurajeze consumul constient si continuu de haine si incurajeaza consumatorii sa reevalueze relatia pe care o au cu imbracamintea.
Folosind abordari alternative pentru productiile sale, marca foloseste o serie de materiale durabile, inclusiv ECONYL® si REPREVE®, si tot felul de fibre reciclate din nylon si alte deseuri de poliester.
Mara Hoffman foloseste canepa in colectiile pentru zona casual, precum si bumbacul organic pentru lenjeria de corp. Mai foloseste lana alpaca colectata etic si materiale din fibra pe baza de plante precum bambus si orez.
5. DOEN
Slogan – Durabilitatea prin materiale naturale
DOEN este un brand de haine atipic care detine si un magazin on-line. Head-quarter-ul brandului se afla in Los Angeles. In spatele conceptului DOEN se afla doua surori cu radacini metise in triburile locale de amerindieni, ale caror articole de imbracaminte de lux sunt inspirate din California din perioada ,,goanei dupa aur” a secolelor XVIII-XIX.
Fiecare piesa vestimentara vine cu o poveste si acorda un omagiu femeilor din ultimele decenii. Magazinul, initial cu sediu in Santa Barbara in 2015, se angajeaza sa proiecteze si sa reinventeze piese vechi din garderoba uitata a femeilor din zona.
In ceea ce priveste etica si durabilitatea, marca este angajata in mai multe proiecte sustenabile. Pentru articolele de imbracaminte care sunt cusute in strainatate, producatorii sunt atent selectati pentru a asigura salarii corecte si conditii de munca normale. DÔEN este mandreste ca lucreaza cu multe fabrici cu angajate de sex feminin.
In fiecare an, DÔEN proiecteaza si o colectie pentru copii, iar suta la suta din venituri sunt donate la Room to Read, o organizatie care promoveaza alfabetizarea si egalitatea de sanse.
Text: Bogdan Daradan
Sursa text si foto: thegoodtrade.com