Foto. Colectie semnata Georges Hobeika
Saptamana Modei Haute Couture, care se desfasoara zilele acestea la Paris, ofera o lectie de maiestrie intr-ale croitoriei de inalta clasa. Unele dintre cele mai importante case de moda, printre care Dior, Givenchy, Georges Hobeika, Giorgio Armani sau Azzaro au dat tonul tendintelor pentru urmatorul sezon, de toamna-iarna.
Materiale si aplicatii pretioase, piese vestimentare croite cu o atentie obsesiva pentru cele mai mici detalii, sunt numai cateva dintre aspectele care au definit colectiile haute couture prezentate anul acesta la Paris. Pentru ca inclusiv aceste colectii, in care clasicul se imbina cu modernul in cel mai armonios mod cu putinta, dau tonul tendintelor pentru urmatorul sezon in mod, respectiv cel pentru toamna-iarna 2018/2019, noi iti oferim cateva indicii in acest sens, alaturi de exemple vestimentare care, cu siguranta, te vor incanta.
Colectia semnata Georges Hobeika (foto sus) a inclus rochii de seara cu decolteuri generoase si decupaje care dezgolesc picioarele pana spre coapse, pe alocuri transparente, cu broderii complexe, paiete si aplicatii de pene si franjuri. Una dintre piesele de rezistenta a fost o rochie de un albastru intens inspirata de „Lacul Lebedelor”, cu broderii perfect executate, amintind de picturi.
Colectia Armani Prive, prezentata in cadrul ambasadei Italiei la Paris, a fost formata din tinute de culoarea sampaniei sau all-black, insa surpriza a fost rezervata de piesele vestimentare in nuante electrice de roz si turcoaz. Pantalonii lungi si largi croiti din matase au avut lejeritatea unor pantaloni de pijama, in timp ce rochiile si sacourile din catifea au adus aminte de luxul unor cocktailuri din vremurile apuse ale lumii bune.
Matase, voal, satin in nuante diafane, pasteluri care au subliniat gratia si sensibilitatea feminina in cel mai elegant mod, gratie rochiilor princiare inchipuite de directorul de creatie Dior, nimeni alta decat Maria Grazia Chiuri.
Pe alocuri s-au remarcat costumele amintind de stilul anilor 20, foarte chic in simplitatea lor tipic pariziana.
Azzaro a propus o colectie plina de stralucire si exotism, in dorinta de a reflecta modul in care este vazuta femeia. Designerul Maxime Simoens a mizat pe o abordare moderna, sexy, in care materialele metalizate, argintii si aurii, au abundat. Modelele animal print si motivele florale specifice junglei luxuriante au aparut pe sacouri pretioase cu revere de catifea, dar si pe rochii drapate si decoltate, prinse in talie cu centuri discrete.
Directorul de creatie al casei Givenchy, Clare Waight Keller, a incercat sa aduca un tribut fondatorului celebrei case de moda, Hubert de Givenchy, pastrand linia bine definita a umerilor, dar a pastrat tendintele actuale prin jocul dintre non-culoare, cum este negrul, si nuante intense ca movul regal sau albastrul electric, pete de culoare alb-rosu, dar si cu ajutorul penelor de strut, care au oferit acel element de pretiozitate unei rochii de gala.
Prin urmare, Clare Waight Keller a dovedit inca o data ca este o demna urmasa a celebrului sau inaintas, Hubert de Givenchy, cu atat mai mult cu cat aceasta colectie vine dupa realizarea mult mediatizatei rochii de mireasa a actritei Meghan Markle, recent devenita Ducesa de Sussex, prin casatoria cu Printul Harry al Marii Britanii.
Prezentarea Tony Ward a adus aminte de straiele papale si de bogatia coloristica a vitraliilor, reflectate in rochiile lungi, cu umeri si gulere rigide, aplicatiile de cristale colorate si liniile arhitecturale ale tinutelor.
Piesele vestimentare incluse in colectia Stephane Rolland au fost caracterizate de materiale fluide si croieli lejere, pe alocuri cu broderii realizate cu ajutorul tehnicii 3D. Au predominat tinutele albe, negre, de culoarea nisipului, majoritatea cu maneci lungi.
Colectia Chanel, semnata de nimeni altul decat Karl Lagerfeld, prezentata la Grand Palais, s-a remarcat prin siluetele impecabile, puse in valoare de rochiile lungi, fluide, care pareau ca plutesc. Piesele vestimentare au fost brodate de mana cu paiete si cristale, materialele precum tweed-ul si voalul fiind puse in valoare de lucratura precisa.
Umerii au fost exagerati, in timp ce rochiile scurte, de cocktail, au fost create prin efectul de adunare/incretire a materialului. Botinele au fost preferate ca incaltaminte, oferind un contrast intre piesele vestimentare delicate si migalos croite si incaltarile simple. Ca si nuante, in colectie au predominat negrul, tonurile de gri, bleu si argintiu.
Text: Oana Baltoc
Foto: Hepta