Street Spirit Romanesc

Romania este o tara a contrastelor. Si este un moment si un loc bun sa poti observa felul in care tinerii se raporteaza la provocarile secolului care abia a inceput, inclusiv in ceea ce priveste mesajul transmis prin felul in care se imbraca, atitudine vizibila cel mai bine in zona de street style.

Vestimentatia si accesoriile ocupa dintotdeauna un loc important in preocuparile femeilor, iar mai nou si a barbatilor. Pentru ca februarie este luna dragostei si a darurilor oferite in cuplu, am decis sa vorbim cu doua creatoare de frumos, Catinca Mihai, axata pe haine si accesorii, si Mona Vulpoiu, care face bijuterii, despre stil modern atat la feminin, cat si la masculin.



Street Spirit romanesc: „Important e sa te simti bine‟

Catinca Mihai a pus pe picioare brandul „88 For Him” dintr-o joaca, dupa cum marturiseste: „Am ales sa creez pentru barbati pentru ca simt ca si ei au multe de zis in materie de vestimentatie. Consider ca accesoriile ajuta o tinuta sa fie completa si, pentru a putea exprima exact viziunea barbatului din imaginatia mea, am simtit nevoia sa le fac pe amandoua. Intr-adevar, in Romania inca este o nisa destul de mica, dar drumul nu e imposibil de parcurs.”

In ceea ce priveste partea de „street wear”, Catinca este de parere ca „hainele sunt o extensie a celui care le poarta‟, asa ca fie ca alegi street wear sau black tie important e sa te simti bine, sa te reprezinte. „Cam asta imi doresc si eu cu brandul meu, sa creez haine confortabile pentru cei care le poarta, sa se identifice cu ele si chiar sa aiba curajul sa vina sa-si faca pe comanda exact ceea ce vor”, puncteaza Catinca.

„88 For Him” nu produce haine sau accesorii in serie, individualitatea fiind una dintre valorile pe care brandul romanesc le promoveaza. Asa cum spune Catinca, „fiecare lucru care imi iese din maini are identitatea lui proprie. Fiecare dintre noi este unic, asa ca si hainele noastre merita sa fie la fel. Avantajul de a lucra in editii limitate este ca nu exista monotonie. Desi roata nu se mai poate reinventa, e fain sa ai unda verde la creatie. Si asta e tot ce conteaza pentru mine.”

Bijuterii cu suflet

Un rol foarte important in activitatea tinerilor designeri il au si targurile unde acestia isi pot face cunoscute creatiile, spune Mona Vulpoiu, artistul din spatele brandului de bijuterii „Utopic”:  „Imi place sa merg la targuri pentru ca imi place sa socializez, sa le povestesc oamenilor despre bijuteriile mele, despre ce secrete ascund.”

Desingerul este de parere ca „in Romania nu este usor cand vine vorba de arta, dar cu multa munca si dedicare este posibil sa-ti aduca bucurie ceea ce faci. Bucuria aceasta este deplina si din ea daruiesc si clientilor mei. Atelierul este universul meu. Este locul in care gandurile sunt libere, in care fericirea este copilareasca, in care in procesul creatiei se canta, se danseaza, se simte si se fauresc povesti in mici obiecte de arta. Atelierul este mai mult decat acasa.”

In plus, atunci cand ai propriul atelier, esti propriul tau sef si poti sa creezi orice iti doresti. Am intrebat-o pe Mona care a fost cea mai ciudata bijuterie pe care confectionat-o pana acum, iar raspunsul ei ne-a oferit un indiciu despre cum reactioneaza publicul cand vine in contact cu creatiile ei: „Cel mai ciudat a fost un inel in care erau incastrati niste dinti de peste de care toata lumea se speria la targuri. Mai putin tipa la care a ajuns si un pusti foarte dragut de vreo 5 ani, care mi-a spus ca acel inel este unul special, cu coaste de dragon.”

Nivelul de preocupare al oamenilor in ceea ce priveste stilul vestimentar si accesorizarea difera de la o persoana la alta, in functie de mediul din care provine sau de mediul in care isi desfasoara activitatea, de cultura in care a fost educat si de posibilitatile financiare ale fiecaruia. In acest context, pe piata romaneasca apar din ce in ce mai multe branduri independente autohtone, care castiga din ce in ce mai mult teren, mai ales in preferintele tinerilor.

Text: Ionut Solescu