Show-ul Valentino, la Paris Fashion Week, a avut ca decor o baie publică

podium valentino PFW

Alessandro Michele, directorul de creație al Casei Valentino, a transformat lansarea colecției de toamnă-iarnă 2025/2026 din cadrul Paris Fashon Week, într-o experiență cinematografică distopică, demnă de un film David Lynch.

Decorul? O baie publică reimaginată într-o estetică suprarealistă. Lumina roșie inunda spațiul, pereții erau flancați de chiuvete minimaliste și oglinzi reci, iar ușile toaletelor, aparent banale, se dovedeau a fi doar décor. Spectacolul a început cu o bubuitură puternică răsunând prin difuzoare, urmată de un moment halucinant: rânduri de picioare goale, aliniate sub ușile cabinelor, apărând ca o fantasmă colectivă. Luminile au pâlpâit, suspansul a crescut, iar apoi ritmurile techno au explodat. Modelele – diverse ca vârstă și prezență – au pășit din cabine, închizând ușile în urma lor, într-un dans al intimității și al misterului. Muzica s-a împletit cu zgomotul pantofilor pe podeaua rece, cu ecoul curgerii apei din când în când – acele sunete familiare, recognoscibile oricui a petrecut măcar un moment într-o toaletă publică.

Baia publică nu a fost decât o metaforă, o scenografie menită să exploreze ideea de intimitate și legătura profundă cu hainele. Hainele, evident, nu se potriveau deloc cu decorul. Colecția lui Alessandro Michele a fost un exercițiu de fantezie pură, exact marca sa distinctivă.

Bianca Balti.
Bianca Balti

„Este vorba despre felul în care ne îmbrăcăm pe noi înșine, despre cine suntem”, a explicat designerul după show. „Relația noastră cu hainele este una intimă. La fel cum și creațiile Valentino au mereu o legătură profund personală cu cel care le poartă.”

Iar ședința foto de la sosirea invitaților și modelelor a venit să întărească acestă idee.

Chappell Roan.j
Chappell Roan

Michele s-a inspirat din „epoca de aur” a lui Valentino – anii ’60 și ’80 – reinterpretând elemente iconice într-o manieră extravagantă. Ciorapii transparenți și lenjeria fină au devenit piese statement, îmbogățite cu dantelă fină, detalii sofisticate și funde ultra-feminine.

Caroline “Caro” Daur.
Caroline “Caro” Daur

Blănurile au apărut în locuri neașteptate pe rochii și paltoane, texturile s-au suprapus într-un joc elaborat, iar outerwear-ul a căpătat o prezență aproape sculpturală, cu umeri supradimensionați echilibrați de volane fluide și materiale delicate.

Daria Konovalova
Daria Konovalova

Accesoriile au continuat această călătorie vintage-meets-futurism: genți cu aer retro, pantofi de epocă, iar multe dintre look-uri au fost completate cu cagule sau șepci.

Georgina Rodriguez
Georgina Rodriguez

„Interior și exterior” – aceasta a fost expresia-cheie folosită de Michele pentru a descrie colecția. În fond, show-ul a fost despre a ascunde și a dezvălui, despre echilibrul dintre expunere și protecție. „Nuditatea… chiar îmi place ideea asta”, a spus designerul zâmbind. „Să vedem fese și spate… e ceva atât de natural. În Roma antică, era ceva obișnuit. Acum, generațiile tinere au o altă relație cu nuditatea – suntem mereu goi pe Instagram.”

Un reminder că, în fond, moda este și va fi mereu o aventură personală.

Foto Hepta si valentino.com