Salvatore Ferragamo– legenda vie a luxului

1a3aa306lIstoria acestui celebru brand are la baza numele omului care a reusit sa revolutioneze industria modei gratie talentului spectaculos in comercializarea pantofilor si nu numai. Salvatore Ferragamo s-a nascut in 1898 in Italia, langa Napoli. O mare parte a vietii si-o petrece in Statele Unite, unde lucreaza intr-o fabrica de incaltaminte, alaturi de fratele sau.

Dezvoltandu-si pasiunea pentru pantofi, in anul 1923 isi deschide propria afacere, un magazin de incaltaminte, “Hollywood Boot Shop”, urmand ca in anul 1927 sa revina in Italia, unde  succesul si faima nu intarzie sa apara. Astfel, incepe sa creeze pentru cele mai celebre femei ale momentului, de la frumoasa Eva Peron si pana la legendara  Marilyn Monroe.

Traditie transformata in arta

Stilul inconfundabil, detaliile bine alese, nonconformismul, latura imprevizibila a creatiilor, toate acestea au reusit sa aduca faima internationala a acestui brand. Denumit “pantofarul starurilor”, Salvatore Ferragamo inceteaza din viata, la varsta de 62 de ani, insa a lasat in spate o istorie monumentala a ceea ce inseamna lux. Cum moartea nu inseamna uitare, numele sau exista si astazi, prin intermediul casei de moda Salvatore Ferragamo, condusa de cei sase copii: Fiamma, Giovanna, Fulvia, Ferruccio, Massimo si Leonardo.

1a3aafahx1Din dorinta de a duce mai departe numele companiei si de a atinge apogeul pe scara ierarhica a modei, acestia au reusit performante inegalabile, brandul Ferragamo devenind lider in industria de lux a modei . Grupul se reinventeaza, adoptand si o alta gama de produse precum linii pret-a-porter de lux, accesorii, produse de parfumerie, precum si o linie de sase hoteluri exclusiviste, fiecare colectie avand ca focus rafinament si lux de inalta calitate. De asemenea, Salvatore Ferragamo este cunoscut si pentru performantele competitive cu nume consacrate din industria modei:  prestigiosul grup LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA (LVMH) sau  brandul Gucci. Compania Salvatore Ferragamo s-a extins pe piata mondiala a luxului si detine pana in prezent 400 de magazine in intreaga lume.

 

Text: Alexandra Lupu

Surse: www.bloomberg.com, www.marinabaysands.com