Pentru a fi mai vizibil si mai convingator, demonstreaza-le celorlalti ca scopurile tale sunt spre binele tuturor
Ce eviti?
Sa presupunem ca trebuie sa infrunti pe cineva la serviciu si ca trebuie iti afirmi interesul personal, dar numai gandul la te face deja anxios. Pentru a tine o evidenta, calculeaza ce te costa sa astepti si compara cu beneficiile pe care le-ai avea daca ai face asta, spune Peter Desberg, in Speaking Scared, Sounding Good.
O scurtatura pentru a spune stop amanarii.
Dupa ce te-ai hotarat sa te aperi pe tine si ideile tale, indoiala te-ar putea impiedica sa mergi mai departe. Daca se intampla asa ceva, noteaza de ce te-ai oprit. Cand vei realiza ca scrii aceeasi scuza penibila iar si iar, vei lua atitudine, spune Desberg.
Fa ceva ca seful tau sa para mai mic. Daca te simti intimidat in prezenta cuiva, incearca aceasta sugestie de la Erika Hilliard: imagineaza-ti cum te inalti sa atingi plafonul cu capul. Acum seful tau arata ca un copil de 5 ani care vrea o imbratisare. Avand aceasta imagine in minte, vei zambi si interactiunea va fi cu siguranta mai eficienta.
Interactioneaza cu ceilalti fara sa pari disperat. Concentreaza-te mai bine „cum sa ii ajuti pe cei pe care ii intalnesti, decat pe ce ar putea face ei pentru tine”, spune psihologul Bernardo Carducci. Apropiindu-i pe oameni, „vei fi puternic si indispensabil, asemneni lui Don Corleone.”
Trebuie sa detii controlul asupra telurilor tale. Inaintea unui eveniment important, cum ar fi un interviu, fa o lista cu factorii care iti provoaca anxietate. Apoi selecteaza-i pe cei pe care ii poti controla efectiv, de exemplu cum ai descrie realizarile tale. Acum ataca fiecare subiect cu metode cum ar fi aceea de a riduculiza o prezentare pana iti dispare teama.