Reguli de eticheta la intalnirile de afaceri

Reguli de eticheta la intalnirile de afaceri-1_resultCopiii invata inca de mici ca exista cateva reguli de aur care trebuie aplicate in viata, iar printre acestea se numara rostirea cuvintelor „te rog” si „multumesc”. Ele pot deschide usi, uneori pot fi cheia unei reusite. Acelasi aspect este valabil si in mediul de afaceri. Totusi, in acest mediu vorbim despre reguli de eticheta pe care este indicat sa le avem in vedere si sa le respectam cand incercam sa stabilim relatii, sa castigam increderea si sa construim punti de comunicare.



Fii punctuala!

Poate cea mai simpla modalitate de a-ti expune profesionalismul este punctualitatea. O intarziere inseamna ca cealalta persoana trebuie sa astepte si ii poate da cu totul peste cap programul de peste zi, mai ales in mediul business in care stim ca se lucreaza foarte mult pe intalniri programate, totul fiind bine pus la punct. O persoana care intarzie lasa impresia ca nu respecta valorile celor din jur.

Sfat: Pregateste-te intotdeauna pentru intalnire. Trebuie sa ai toate informatiile la tine si sa cunosti raspunsul tuturor intrebarilor care iti pot fi adresate. Daca vei ezita, nu vei face o impresie buna.

Prezinta-te corect!

Cand faci cunostinta cu un posibil viitor partener de afaceri sau cand participi alaturi de alti colegi la un astfel de meeting, trebuie intotdeauna sa stai in picioare, astfel incat prezenta ta sa fie remarcata. Rosteste-ti numele complet si strange mana celui sau celei din fata ta. Strangerea de mana trebuie sa fie ferma si scurta.

Sfat: Daca lucrezi in cadrul unei companii, iar intalnirea are loc cu persoane din afara ei, strangerea de mana trebuie initiata de catre persoana aflata la conducerea companiei.

Imbraca-te adecvat!Reguli de eticheta la intalnirile de afaceri-2_result

Vestimentatia face parte din comunicarea nonverbala, poate creste reputatia profesionala sau poate pune la indoiala credibilitatea. Prin intermediul vestimentatiei, al hainelor pe care le porti, se transmite un anumit tip de mesaj. Tine cont si de locul unde va avea loc intalnirea si adapteaza-te dress code-ului si normelor impuse. Mizeaza pe discretie si bun-gust.

Sfat: Poti opta si pentru culori, nu doar pe combinatia clasica de alb cu negru. Alege rosu, bleumarin, tonuri de maro. Accesorizeaza tinuta cu o pereche de cercei fini.

Ai grija la conversatie si gesturi!

Dupa cum spuneam, cuvantul „multumesc” poate deschide usi, insa, in timpul discursului, nu-l folosi de mai mult de doua ori. Altfel, vei diminua efectul pe care-l poate avea acest cuvant. Toata lumea isi ia telefonul la intalnirile de afaceri, insa, in timpul lor, evita sa-l lasi pe birou sau pe masa. Vei fi tentata sa-l folosesti!

Sfat: Lasa-l in geanta, seteaza-l pe modul vibratii. Daca apare o urgenta, cere-ti scuze, ridica-te de la birou sau de la masa, iesi din incapere si raspunde. Nu lipsi mai mult de 2-3 minute − asteptarea poate fi enervanta.

Text: Ruxandra DumitrescuAnchor