Prieteniile la locul de munca… Posibile sau nu?

-0a0a0a0a0a0aerstock_91269275Din ce in ce mai multi oameni petrec din ce in ce mai mult timp la locul de munca. Si asta deoarece joburile zilelor noastre au devenit tot mai solicitante, mai stresante. Petrecand foarte mult timp la serviciu, este clar ca viata nu poate fi traita in singuratate, ca este nevoie de comunicare si ca uneori, noi, oamenii, simtim nevoia de a ne impartasi bucuriile si necazurile cu cei alaturi de care impartim acelasi spatiu zi de zi. Dorinta de a avea prieteni este una naturala, cat se poate de fireasca. Alegerile pe care le facem insa ne-ar putea lasa uneori un gust amar.

 

 

Amicitiile intre colegi

Cu siguranta ca fiecare dintre noi are la locul de munca un coleg sau o colega care ne ridica moralul atunci cand avem o problema sau atunci cand pur si simplu nu ne simtim bine. Doar oare aceasta persoana este bine intentionata sau urmareste ceva? Este foarte usor sa iti dai seama de intentiile unei persoane, urmarind cateva aspecte care o pot da de gol. Trebuie sa te convingi care iti sunt cu adevarat prietenii de la locul de munca si care sunt aceia care urmaresc anumite beneficii.

O persoana care se implica in relatiile sociale, care te invita in mod spontan in pauza de pranz, care te asculta si care te ajuta fara a-ti cere ceva in schimb, poate fi o persoana de incredere. Este bine sa urmaresti cum se comporta persoana respectiva si cu celelalte persoane din jur. O persoana care iti pune foarte multe intrebari este posibil sa incerce sa culeaga anumite informatii care ii vor folosi in mod personal. Exista bineinteles si genul acela de persoana care se ofera sa te ajute doar atunci cand gresesti, dar si aceea care isi schimba atitudinea de pe-o zi pe alta. Acest tip de comportament ar trebui sa-ti ridice mai multe semne de intrebare.

Aparente…

Aparent, in spatele unei persoane care se ofera sa te asculte, care este atenta la destainuirile tale si care prefera sa-si tina opiniile personale pentru sine, se poate ascunde o persoana care va divulga toate secretele tale, care nu are scrupule si care te va face sa pari un altfel de om in fata celorlalti. De aceea, nu este bine sa iti dezvalui toate secretele, sa iti povestesti viata personala, deoarece este posibil ca intreaga companie sa isi faca o parere nu tocmai adevarata, lucru absolut neplacut.

 Evita barfa

De cand lumea si pamantul, barfa la serviciu este un fel de must. Tot ceea ce se intampla in companie sau in firma este de obicei comentat de catre toti angajatii. Incearca sa eviti barfa chiar daca ti se cere parerea. Spune cu adevarat ceea ce crezi doar in prezenta sefilor directi. Daca vei vorbi urat despre colegii tai, pana la urma adevarul va iesi la iveala. Nu vei da dovada nici de o buna educatie iar caracterul tau va fi pus la indoiala.

Incearca sa nu te plangi de problemele care nu iti convin, pentru ca, uneori, acestea pot fi interpretate, iar la urechile sefilor lucrurile pot ajunge mult “inflorite”. Uneori, unele persoane pot fi rau intentionate, de aceea ar trebui sa te gandesti bine inainte de a-ti alege un prieten din randul colegilor.

Text: Ruxandra Raica