Se intampla sa petrecem mai mult timp la locul de munca decat cu familia si este imposibil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti impartaseasca ideile si cu care sa nu legi o prietenie trainica. Dezvoltarea relatiilor de prietenie la serviciu este un proces natural.
Mediul in care lucram poate genera prietenii, dar este foarte important sa ne asiguram ca prietenia nu interfereaza cu sarcinile pe care trebuie sa le indeplinim, astfel incat munca si imaginea noastra de angajat sa nu fie afectata. Prieteniile la locul de munca au atat aspecte pozitive, cat si negative. Prieteniile te pot motiva, te pot ajuta sa primesti sfaturi sau pareri sincere si sa verifici impactul produs de ideile sau solutiile propuse. Nu in ultimul rand, prietenii de la job te pot de multe ori ajuta atunci cand ai task-uri mai dificile sau atunci cand ai ajuns in impas.
Prieteniile la locul de munca pot genera conflicte in cazul unei promovari, pot genera invidie si uneori se ajunge pana la a se incerca denigrarea imaginii celui promovat. Pe de alta parte, a petrece mai mult timp in compania unui coleg poate fi perceput ca aspect negativ nu numai de catre superiorul direct, dar si ca barfa, de catre colegi.
Cum sa gestionam prietenia la job?
Cel mai bine ar fi sa incercam sa limitam discutiile personale fie pentru pauze, fie pentru perioada de dupa sfarsitul programului. Trebuie sa ne comportam ca simpli colegi si sa nu abuzam de sentimentele care ne leaga atunci cand apar conflicte personale. Asadar, sa fim atente: la locul de munca prioritara nu trebuie sa fie prietenia! Sa incercam sa gasim o cale de mijloc, un echilibru intre prietenie si relatia profesionala. Si veti vedea ca satisfactiile vor fi mult mai mari, atat in plan profesional cat si in plan personal.
SPECIALIST:
Elena Manera
HR consultant
Ascent Group