Proiectul european „Cresterea consumului de fructe si legume proaspete in randul grupurilor vulnerabile”, dezvoltat si implementat in Romania de catre compania PRAIS Corporate Communications sub sloganul „Mai mult gust, mai multa savoare”, marcheaza cu succes finalul primului an de implementare. Lunar, in orasele Roman si Medgidia, peste 680 de beneficiari din 3 categorii sociale: copii, persoane varstnice si femei insarcinate au fost angrenati in 200 de interventii directe in cadrul carora au fost distribuite 5,6 tone de fructe si 2,5 tone de legume.
Proiectul este o initiativa a Directiei Generale Sanatate si Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco – si are ca obiectiv promovarea si incurajarea consumului de fructe si legume proaspete in randul categoriilor defavorizate si care se desfasoara in 3 tari: Slovacia, Bulgaria si Romania. In tara noastra, echipa PRAIS a angrenat in campanie 20 de parteneri locali: organizatii non-guvernamentale si autoritati locale din cele 2 orase. Un studiu aprofundat al impactului acestor metodologii de informare si educare se face anual. La nivel european, proiectul este coordonat de catre compania Babel Strategy & Communications. Beneficiarii au participat activ la 20 de caravane mobile cu demonstratii de gatit, 186 de sesiuni lunare de gatit in cadrul carora au preparat, alaturi de bucatari priceputi, zeci de retete folosind o mare varietate de legume si fructe de sezon.
Nutritionistii au oferit celor prezenti informatii privind calitatile nutritive ale legumelor si fructelor, beneficiile lor asupra sanatatii, precum si modalitati de a le integra in alimentatia zilnica pentru a asigura constant o dieta echilibrata.
Text: Andreea Popescu