Oamenii de succes ai Romaniei au obligatia morala si de suflet de a contribui pe cat posibil la pastrarea artei romanesti si a capodoperelor marilor artisti romani, in tara. Ar fi, practic, o reinnodare a traditiei colectionarilor romani din perioada interbelica, gratie carora marea parte a artei romanesti a ramas in tara pana in prezent.
A cumpara o lucrare a unui mare artist roman, platind pentru ea pretul cuvenit, rezultat in urma unei licitatii publice, la vedere, fara interpusi, fara ascunzisuri, nu inseamna „a sparge” o anumita suma de bani – cum total nepotrivit se exprima unii autori din presa. Inseamna, de fapt, o investitie in valorizarea creatiei romanesti la nivelul pe care-l merita, in contextul international actual.
Asa s-a intamplat si cu lucrarea „Tarancute”, a marelui pictor roman Nicolae Grigorescu, achizitionata recent, in cadrul unei licitatii organizate de Artmark, de Anca Vlad, fondatorul grupului Fildas-Catena. O achizitie la vedere, o optiune constienta si transparenta de a sustine cauza artei si culturii romanesti. O cauza pe care Anca Vlad a inteles-o si sustinut-o de multa vreme, prin crearea Galeriilor de arta Senso, infiintarea fundatiei Fildas Art si a programului Catena pentru Arta, prin care, in ultimii ani, au fost sustinuti si promovati zeci de artisti romani contemporani.
Opere din colectia de „avangarda feminina” ale colectionarei, realizate in perioada interbelica de membre ale Asociatiei Femeilor Creatoare din Romania, au putut fi admirate in aceasta vara la Muzeul National de Arta din Constanta. La acestea, s-au adaugat lucrari de arta contemporana, realizate de actualele artiste, membre ale aceleiasi Asociatii, reinfiintate dupa 60 de ani.
Lucrarea „Tarancute”, precum si alte opere de referinta ale artistilor romani, vor putea fi admirate de publicul larg in cadrul unei expozitii ce va avea loc in luna aprilie a anului 2017 la sediul Fundatiei Fildas Art, din Bulevardul Unirii nr 15, declara Angelo Balie, director executiv Fundatia Fildas Art.