Oana Lazar, designerul din spatele 3127 Bags, ne-a cucerit cu ultima sa colectie de genti imprimate cu vederi vintage – Postcards. Oana este creativa, emana o energie buna, dar nu-i place sa iasa in fata, acesta fiind si motivul pentru care nu avem o poza cu ea. Prefera sa se exprime prin creatiile sale si credeti-ma, are multe idei frumoase…
Tonica: Cum ai inceput sa creezi genti?
Oana Lazar: Am facut Liceul de Arte ”N. Tonitza”, Universitatea de Arte din Bucuresti si apoi am lucrat in mai multe locuri ca designer vestimentar. Si faceam lucruri paralele cu ce am invatat la scoala in 10 ani de zile. La ultimul job faceam tipare, bagam in linie, faceam si control de calitate, eram si sofer; aveam zile cand lucram 16-17 ore. Eu ma ocupam de absolut tot, si mare parte din ceea ce faceam nu avea legatura cu ce am invatat si cu ce imi doream sa fac. Cateva luni mi-am cautat de lucru si apoi m-am apucat cu o prietena sa facem genti. A fost foarte greu la inceput pentru ca nu stiam cum se lucreaza cu piele. Aveam o masina de cusut veche speciala pentru materiale subtiri, asa ca primele genti iti imaginezi cum au fost…
T: Cum iti vin ideile pentru modele?
OL: O idee poate sa imi vina din nimic, chiar fara sa ma gandesc ca imi trebuie un model nou, poate sa imi vina in urma unei documentari. De exemplu dupa ce am vazut o bluza cu fermoare la decolteu, mi-a venit ideea pentru geanta SMART cu fermoare, pe care atunci cand le deschizi o poti purta pe umar, iar cand le tii inchise, geanta este plic. Geanta SMART este cea care ma reprezinta cel mai bine.
T: Pentru colectia Postcards ce te-a inspirat?
OL: Am avut o lista cu teme pe care imi doaream sa le imprim pe piele, dar la noi nu exista un loc unde sa poti face asta, imaginile nu ies intotdeauna cu rezolutia buna. Asa am ajuns sa le imprim pe material textil. Cu prima colectie pe care am vrut sa o fac am avut probleme cu copyright-ul; printurile erau niste fotografii de calatorie din secolul XIX facute de un nobil englez,in calatoriile sale din jurul lumii, dar pe care nu le puteam folosi. Si atunci am apleat la colectia de vederi a tatalui meu.
T: Ce ti se pare important la o geanta, ce trebuie sa aiba pentru tine ca sa iti placa?
OL: Primul impact, cum arata, proportia. Si apoi functionalitatea, cum este compartimentata. La mine trebuie sa fie foarte mare geanta,pentru ca am multe lucruri de care am nevoie.
T: Cum vezi piata gentilor de designer la noi, sunt femeile din Romania receptive la astfel de produse?
OL: A inceput sa se mai schimbe, acum cativa ani toata lumea trebuia sa aiba macar o geanta LV,sau Chanel, copie sau nu,era un “musthave”. Dar acum nu mai vad pe strada atat de multe femei cu genti de firma. Acum vad ca incepe sa se poarte mai mult genul de geanta – sacosa facuta din piele sau textil,necaptusita.
T: De ce crezi c? exist? fascinatia aceasta pentru gentile de marca, foarte scumpe?
OL: Gentile de marca sunt cum am zis si mai devreme un accesoriu “musthave”,sunt emblemele unei tinute,asta pe langa calitatea materialelor,a executiei si functionalitatii lor.Unele au tipare foarte interesante, dar este ca si la muzica, daca asculti in exces o melodie incepe sa nu-ti mai placa, te oboseste. M-am plictisit sa vad ca toata lumea pe strada are genti Louis Vuitton. Ajungi la o saturatie la un moment dat.
T: Cum sunt clientele 3127 BAGS?
OL: Modelele mele de genti incerc sa le fac intr-o gama cat mai larga,astfel incat sa am clientela cat mai variata. Ultima colectie (n.r. colectia capsula ”Bucharest Postcards”) a avut foarte mare succes la tineri. Pe de alta parte, gentile cu tapiserie de matase si gobelin le-am vandut foarte bine femeilor de peste 35 de ani.
Text: Bianca Badescu