Federația Română de Fotbal anunță lansarea noului echipament al Echipei Naționale, sub conceptul campaniei „Tricoul care ne face văzuți”.
Tricoul galben: o declarație de identitate
Elementul central al noii colecții este tricoul galben, simbol al tradiției și pasiunii suporterilor români. Inspirat de modelul iconic purtat la World Cup 1994 – un moment de referință în istoria fotbalului românesc – noul design combină estetica modernă cu puterea simbolică a trecutului. Tricolorul este evidențiat subtil prin dungi laterale, vizibile din orice unghi, amintind că identitatea națională rămâne mereu prezentă, indiferent unde ne aflăm.
Acest echipament spune o poveste despre ce înseamnă să fii român, fie că ești în țară sau în diaspora. Tricolorul devine un pod către rădăcinile noastre culturale, un simbol al mândriei și perseverenței.
Pe lângă tricoul galben, colecția include și două echipamente secundare, în roșu și albastru, care pentru prima oară vor fi diferite ca design față de echipamentul principal. Aceste echipamente, fiind folosite în deplasare, scot și mai mult în evidență tricolorul.
Un designer român și un tricou cu poveste
Design-ul tricourilor a fost realizat de Jean Popescu, designer român stabilit în Copenhaga, pasionat de tricourile de fotbal și de poveștile din spatele lor.
Jean Popescu spune povești folosind imagini și tricouri pentru a conecta tinerii cu istoria fotbalului românesc încă din 2020, când a început să scrie articole detaliate despre cultura și tradiția tricourilor. Jean Popescu nu este la prima colaborare cu FRF – în 2023 a realizat fontul dedicat tricourilor, font inspirat din liniile Coloanei Infinitului, celebra sculptură a lui Constantin Brâncuși, și care se va afla și pe noul echipament, într-o formă stilizată.
Când nu te temi să fii văzut, lumea te vede cu adevărat
Noul kit marchează începutul unei noi etape pentru Generația de Suflet, cu obiectivul calificării la Campionatul Mondial 2026, într-un moment în care fotbalul românesc se află pe o pantă ascendentă, după o serie de rezultate remarcabile: calificarea la Euro 2024 de pe primul loc în grupă, o evoluție spectaculoasă la turneul final și câștigarea grupei de Liga Națiunilor cu maximum de puncte.
Campania “Tricoul care ne face văzuți” celebrează curajul acestei generații de jucători, care și-a câștigat respectul pe teren, dar și pe cel al suporterilor, prin determinarea și spiritul de unitate demonstrat atât în timpul meciurilor, cât și în afara stadioanelor. Fanii joacă un rol esențial în această poveste – zidurile galbene din tribunele Euro 2024 și imaginile spectaculoase din Fan Zone-uri sunt o dovadă că, atunci când suporterii români se fac văzuți, întreaga lume îi urmărește.
Echipa Națională va debuta noul echipament în partida cu Bosnia și Herțegovina, programată pe 21 martie pe Arena Națională.
Foto FRF