Marile Case de modă sfidează pandemia în calendarul de toamnă

După ce în perioada carantinei showurile mai multor Case de modă s-au anulat sau au fost lansate la o scară mai mică și doar în mediul virtual, pentru toamna aceasta o mare parte dintre reprezentații brandurilor celebre au anunțat că pregătesc show-uri în aer liber, cu sau fără public.



Dior pe podium, dar fără public

Dior va continua pregătirile pentru prezentarea colecției Cruise în această vară, organizând un eveniment live în Lecce, Puglia, dar fără public. Showul a fost inițial programat pentru data de 9 mai, dar – la fel ca în cazul multor alte evenimente de podium – a trebuit să fie amânat din cauza pandemiei de coronavirus.

Știrea a fost anunțată printr-o conferință de presă online de Pietro Beccari, președinte și director executiv al Christian Dior Couture, și directorul artistic al Dior, Maria Grazia Chiuri.

Beccari a confirmat că există trei motive principale în spatele deciziei de a continua cu spectacolul – primul fiind că „nimic nu aduce emoție ca un adevărat spectacol de modă live”. În plus, el a explicat că cei de la casa de modă au dorit să transmită „un mesaj de susținere, speranță, optimism și renaștere după această perioadă dificilă” pentru industriei modei în ansamblu.

În cele din urmă, Beccari a explicat că au lucrat cu artizani locali din Puglia la crearea colecției și la producția spectacolului și au dorit să se asigure că eforturile lor vor fi vizibile și apreciate – în special, având în vedere că regiunea a fost atât de lovită economic de criza sanitară. “Acesta este un tribut adus pasiunii și angajamentului lor”, a spus el.

El a confirmat, de asemenea, că Dior intenționează să rămână parte din programul tradițional al Săptămânii modei, cu speranțele de a susține un spectacol cu ​​public reduse la Paris în septembrie. Grazia Chiuri a subliniat că participarea Casei Dior la Săptămâna modei de la Paris este „importantă și pentru alții” – inclusiv pentru orașul gazdă.

Gucci nu, Burberry da, în aer liber

Branduri renumite, inclusiv Gucci, Saint Laurent și Michael Kors, au anunțat recent planurile de a se detașa de calendarul tradițional și de a-și seta propriul calendar de expunere, în timp ce Burberry a anunțat săptămâna aceasta planurile sale de a găzdui o prezentare în aer liber în timpul Săptămânii modei de la Londra, care va fi transmisă online.

Planurile exacte pentru Săptămâna modei londoneze din septembrie urmează să fie confirmate, însă unul dintre cele mai mari branduri ale evenimentului, Burberry, Casă condusă în prezent de Ricardo Tisci – a dezvăluit că va pune în scenă un show “fizic” pe 17 septembrie, adăugând că podiumul va fi accesibil pentru toată lumea pentru vizualizarea digitală.

“Acum, mai mult ca oricând, trebuie să ne reimaginăm, să schimbăm”, au spus reprezentații brandului, într-un comunicat de presă. „Am fost întotdeauna atrași de natură și astăzi ne uităm la puritatea și simplitatea ei – acolo unde fondatorul nostru Thomas Burberry a pus bazele noastre – redefinirea peisajului nostru de modă prin noi forme de exprimare.”

„Programată în aer liber pe meleaguri britanice, colecția de primăvară / vară 2021 va prinde viață pe 17 septembrie, ca un schow live, prezentare deschisă pentru ca toți să experimenteze digital – deschizând noi spații comunității noastre globale pe măsură ce ne reconectăm cu natura și reciproc.“

Citeşte şi propuneri vestimentare din partea mai multor Case de modă

Text Cristina Dudău