Este recunoscut pentru maiestria de a asorta culorile si pentru faptul ca mai toate creatiile sale sunt inspirate din patrimoniul indian, insa in acelasi timp poarta un aer contemporan. Anul 1997 a fost cel in care creatiile sale au vazut pentru prima data lumina zilei. Incet, incet, au inceput sa castige incredere si „sa ia ochii” criticilor, asa ca in anul 2005, Manish a participat la Saptamana Modei de la Londra. In anul 2007, Arora si-a prezentat colectia si in cadrul Saptamanei Modei de la Paris.
Astazi, Manish isi vinde colectiile peste tot in lume, in peste 75 de magazine prestigioase, precum Galeriile Lafayette. Si nu un ultimul rand, in anul 2011 a fost numit director artistic al brandului Paco Rabanne.
Manish Arora a pus India pe harta modei
In anul 1997, cand Manish Arora a inceput sa exploreze universul indian si sa scoata colectii cu printuri pentru care pana la momentul respectiv nimeni nu demonstrase nici cel mai mic interes, lumea a fost uimita si a inceput astfel o controversa la adresa tricourilor si pantalonilor iesiti din comun, moment care a reprezentant si Big Bangul kitsch-ului indian. De atunci si pana astazi, decorurile indiene si printurile specifice au inceput sa fie agreate in toata lumea. Arora a povestit ca totul a inceput cu o calatorie in Kinari Bazar din Delhi, cand culorile puternice, ghirlandele, materialele sintetice dar si cele stralucitoare l-au vrajit intr-o hora a tentatiilor. De aici si pana la asumarea riscului, nu a mai fost decat un pas.
Building the drama
Intotdeauna creatiile unui designer sunt incomplete daca nu exista acel impact asupra privitorului, asupra consumatorului. Daca ar fi sa ne gandim la colectiile de rochii de mireasa gandite de Manish, ne-am da seama ca juxtapunerea de materiale luxoase si magulitoare cu nuantele luminoase care sporesc feminitatea plaseaza cumva creatiile si le confera o aura ce apartine parca unei alte lumi. Daca vorbim insa despre notiunea de „couture” in India, ne vom da seama ca mai departe de rochiile de mireasa nu exista… mai nimic. Noile generatii de mirese au cam renuntat la materialele clasice precum si la clasicul alb si experimenteaza astazi modele si culori in care sa se regaseasca spiritul lor liber.
Arome… din India
Pentru colectia de primavara/vara 2014, Manish Arora a mers in continuare pe culorile tari. A folosit galbenul puternic, ciclamenul, verdele fosforescent, oranjul atat de placut ochiului, purpuriul si a estompat pe ici, pe colo cu alb curat si nuante de gri. Nu lipsesc franjurile, rochiile cu taieturi, printurile florale, elementele geometrice si, desigur, podoabele. Manish Arora are un stil inconfundabil, aproape psihedelic. Putem obseva cu usurinta faptul ca se inspira din penajul colorat al papagalilor, ca ii plac elementele metalice, usor futuriste si ca reuseste cu usurinta sa transforme kitsch-ul in creatii admirate si foarte apreciate.
A colaborat de-a lungul carierei sale cu numeroase branduri, printre care Swatch, Reebok, Barbie, Nivea, MAC Cosmetics, Walt Disney si lista poate continua. Iar creatiile sale atat de interesante au fost purtate de vedete precum Rihanna sau Lady Gaga.
Text: Ruxandra Raica
Sursa foto: vogue.fr