Suntem intr-o continua evoluare si odata cu evolutia noastra creste si volumul de lucru. Ne dam seama uneori ca s-au adunat toate, ca nu mai avem loc pe birou, ca aducem jumatate din actele si hartiile de la serviciu acasa, ca nu avem timp.
Agenda la nevoie se cunoaste
Timpul este intr-adevar pretios si trebuie sa ne impartim sarcinile astfel incat sa ne ramana cat mai multe ore pentru noi insene, pentru casa si pentru familie, astfel incat sa lasam stresul la birou. Agenda este cel mai bun inceput. Ea nu trebuie sa lipseasca din geanta ta. De cate ori nu ti s-a intamplat sa fii, spre exemplu, la cumparaturi, sa-ti amintesti ca trebuie sa faci ceva ziua urmatoare, ca nu trebuie sa uiti asta si apoi gandul sa-ti alunece din minte la fel de repede cum a intrat? A doua zi te lovesti cu palma peste frunte pentru ca ai uitat, fiind cu gandul la bluza rosie de angora pe care n-o aveau in masura ta. Agenda te salveaza mereu. Noteaza si maine nu te vei mai invinovati de uitare cu siguranta.
Calendarul salvator
Pe langa agenda mai mult sau mai putin organizata, la inceputul anului cumpara-ti un calendar mare, in care poti scrie necesarul pentru fiecare zi. Calendarul, spre deosebire de agenda, nu poate fi dezorganizat. Uneori apar evenimente sau lucruri pe care trebuie sa le faci peste foarte mult timp si inevitabil, cu atatea pe cap, poti uita. Calendarul consultat cu cel putin o zi in avans nu iti permite sa nu-ti amintesti, dar iti permite sa ai mai mult timp sa te pregatesti, sa fii mai organizata.
Planificarea lucrurilor in avans ne face sa nu mai ajungem in fata termenului limita stresate si „cu temele nefacute”. Calendarul este de un mare ajutor, insa nu uita ca nu este suficient doar sa scrii in el, trebuie sa-l consulti zilnic pentru a vedea ce ai programat pentru saptamana sau chiar luna viitoare.
Ia o pauza!
Nu lasa treaba sa se adune! Atunci cand ai de rezolvat o sarcina, incearca pe cat posibil sa o duci cat mai repede la final, nu o incepe pentru a o lasa neterminata. Pentru a face si mai simplu acest lucru, imparte sarcina principala in sectiuni mai mici, pe care sa le rezolvi una cate una. Chiar daca esti la birou si acolo scopul tau este sa lucrezi, nu incerca sa te transformi intr-un robot. Ia o pauza din cand in cand, relaxeaza-te si revino cu forte noi. Este mai bine sa lucrezi mai putin dar eficient decat sa lucrezi mult si fara finalitate.
Ore suplimentare! Sau poate nu!
Nu te gandi la orele de dupa program, nu te simti stresata atunci cand pleci la timp, cand programul de lucru s-a terminat si totusi nu ti-ai terminat sarcinile. Incearca sa te reorganizezi a doua zi si sa incepi cu ceea ce nu ai terminat cu o zi inainte si nu cu noile sarcini ale zilei. Fa o pauza dupa ce ai terminat ceea ce-ti propusesei si incepe cu mintea proaspata si cu noi forte, incercand sa nu te mai gandesti la treaba deja rezolvata daca nu are legatura cu ceea ce tocmai ai inceput.
Organizare este cuvantul cheie
Organizarea este cheia succesului atunci cand vine vorba de timp. Nu degeaba a inceput sa se puna un accent din ce in ce mai mare pe relatiile publice. Fii propriul tau organizator si ajuta-te sa castigi timp la birou si astfel vei castiga timp pentru viata ta personala.