Pentru săptămâna modei de la Milano au avut loc prezentări de modă fizic, dar care au respectat distanțarea socială.
Fendi a deschis săptămâna modei cu un updo elegant, care a oferit un omagiu pentru geanta iconică a casei, urmată de Prada, unde 15 modele au purtat articole cu tăieturi, trasformate în franjuri inspirate din anii ’90. Au existat, de asemenea, declarații de culoare: la Versace, buzele modelelor au fost făcute în fucsia neon-strălucitoare, în timp ce la Ferragamo, cat eyes clasici ai anilor ’50 au primit un upgrade punk, în nuanțe de roșu.
În cele din urmă, un final mare a venit prin prezentarea lui Valentino, unde machiajele grafice au fost îmbunătățite de o serie de nuanțe icy-blue. Aici, cele mai frumoase cinci momente de frumusețe ale săptămânii de modă de la Milano.
Noul romantic (reinventat radical)
Într-o interpretare a designului clasic și a subculturii pop, makeup artistul Pat McGrath a ales să combine luciu translucid cu buze voluptoase și îndrăznețe – pentru Valentino. Continuarea omologilor de frumusețe ai romantismului radical al lui Pierpaolo Piccioli a fost gama de stiluri de păr date de hairstilistul Guido Palau.
Hitchcockian Cat Eye With a Twist
Inspirată de filmul Hitchcockian care a deschis spectacolul lui Ferragamo, makeup artistul Fara Homidi a prezentat o „versiune răsucită, mai obraznică” a eyelinerului clasic din anii ’50 cu codițe groase și ascuțite în nuanțe subversive de alb și purpuriu. Pentru a oferi aspectului general un touch modern, ea a adăugat un strat strălucitor, buzelor cu luciu translucid. „A adus un nou sentiment punk ochiului de pisică, un sentiment de rebeliune în timp ce încă se simțea proaspăt și puternic”, a spus Homidi.
Abordarea DIY a anilor ’90
Un album de fotografii ale lui David Sims cu modele pentru spectacolul Raf Simons din primăvara anului 2000, a servit drept punct de referință pentru viziunea artistică a coafurilor de la Prada. În consecință, Palau a oferit o serie de tunsori cu accente masculine, care au făcut ca acestea să pară DIY intenționat. „Cu tot ce se întâmplă în lume, oamenii vor să poată face lucruri acasă și în același timp sunt puțin mai pretențioți în ceea ce privește experimentarea”, a spus Palau.
Ecuația de frumusețe Mermaid-Chic
Pentru a face modelele să arate ca într-o lume imaginară, subacvatică, pentru prezentarea fantezistă al lui Versace, hairstilistul Paul Hanlon a îmbinat lungimi și texturi, pentru care a folosit gel de păr, apoi le-a dus în mod complicat în jurul liniei părului și până la decolteu. Înclinând glamourul, makeup artistul Lucia Pieroni a ales pentru buze, nuanțe neon, care au apărut și pe haine, aruncate în culori aprinse și motive marine, ca pentru colecția Trésor de la Mer din primăvara anului 1992 a lui Gianni Versace.
Vechiul Updo de la Hollywood
Pentru show-ul Fendi, hairstilistul Sam McKnight a introdus „rola Fendi”, un updo lustruit, slab, cu bucle laminate în spate, într-o „miriadă de forme și dimensiuni” pentru a se potrivi diverselor distribuții. Inspirația originală a fost o fotografie a actriței Merle Oberon din anii ’30, prima actriță birasială nominalizată la Oscar pentru cea mai bună actriță.
Text: Iulia Mirică
foto: vogue