Este cea mai intalnita marca de lux de pe glob, cu 13 ateliere de productie, cu un centru logistic international, peste 300 de magazine in 50 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Care este reteta succesului unui brand care sustine ca “totul se bazeaza pe niste panza, un strat de plastic si o captuseala de piele foarte fina”? Gasiti detaliile mai jos…
Louis Vuitton este un semn esential al statutului social. Brandul reuseste sa combine productia de masa cu sugestia aparitiilor inalte. Este cea mai intalnita marca de lux de pe glob, cu treisprezece ateliere de productie, cu un centru logistic international, peste 300 de magazine in 50 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Cifra de afaceri a brandului o depaseste cu mult pe a celor de la Gucci si e mai mult decat dubla fata de cea de la Prada. Presedintele LVMH ( Louis Vuitton Moet Hennessy- corporatia franceza care detine Louis Vuitton), Bernard Arnault, este cel mai bogat om din industria modei. Daca acest argument nu este suficient pentru a va convinge, trebuie adaugat si faptul ca marca Louis Vuitton se afla in mod constant deasupra unora ca MTV, Adidas, Chanel, Pizza Hut, Amazon, Apple si a altora din statistica anuala a primelor 100 de branduri intreprinsa de Interbrand.
Asadar, un brand cu un succes enorm. Ce il diferentiaza de celalalte branduri ale statutului social?
Reteta performantei
In primul rand, este o afacere cu o traditie de invidiat, de peste 150 de ani. Louis Vuitton, fiul unui dulgher, a fondat compania in 1854, numele acesteia devenind faimos pentru ca producea genti si accesorii pentru calatorie. La vremea respectiva, numai cei mai bogati oameni, dintr-o comunitate isi puteau permite sa mearga in vacanta. Calatoria este asociata brandului de lux, simbolizand bunastarea si libertatea de care se bucura cei din categoria sociala a “jet set” – erilor. In secolul XIX- lea, cand turismul era un concept cu totul nou, semnificatia brandului era cu atat mai mare. Directorul general al companiei, Yves Carcelle, aprecia ca “nasterea produselor Vuitton a marcat inceputurile vietii moderne. Nu este intamplator faptul ca afacerea s- a inchegat la mijlocul secolului al XIX- lea, cand a avut loc o adevarata revolutie in privinta calatoriilor”.
Cu toate acestea, in zilele noastre, aerul de lux al calatoriilor, in general, s-a mai diminuat din cauza terorismului international si a biletelor ieftine. De aceea, a fost foarte inteleapta hotararea de a largi gama de produse a companiei, devenind un brand al modei pe toate planurile. Cu Marc Jacobs la conducere, un designer rafinat din Statele Unite, afacerea s-a extins si in domeniul hainelor, al incaltamintei, al ceasurilor si bijuteriilor.
Partea a doua a materialului se va posta vineri, 1 iulie 2011.
Text: Andreea Popescu
Bibliografie: www.daily mail.co.uk
“Mari succese ale unor branduri renumite”, Matt Haig
www.style.com