LVMH, cel mai mare grup de brand-uri de lux, a cumpărat jumătate din business-ul cu șampanie a lui Jay-Z. Armand de Brignac s-a alăturat acum brand-urilor scumpe de băuturi, precum Dom Perignon, Moet & Chandon, Veuve Clicquot și altele.
Nu se știu încă toate detaliile despre această fuziune, însă, potrivit Times, afacerea cu șampanie Armand de Brignac a fost estimată la 250 de milioane de dolari în 2018. În acea vreme, rapper-ul declara că jumătate din business-ul reprezentat de D’usse, marca deținută de Jay-Z și Bacardi, este datorat șampaniei.
Conform NYT, parteneriatul dintre magnatul hip-hop și grupul de lux s-a întâmplat „foarte natural”, iar cele două părți sunt dornice să vadă cum pot crește notorietatea mărcii împreună cu celălalte șampanii de lux: Dom Pérignon, Moët & Chandon , Ruinart, Krug și Veuve Clicquot.
Înțelegerea lor comercială vine într-un moment dificil pentru industrie, aceasta scăzând cu o cincime din cauza pandemiei, care a redus numărul de evenimente și a distrus industria de HORECA pe mapamond.
“Am urmărit succesul său în ultimii ani și ne-am gândit că este o nebunie. Majoritatea mărcilor de șampanie au o creștere foarte modestă, însă el tocmai a întrecut rândurile. Am gustat șampania și am spus, da, există ceva de făcut împreună “, a declarat Philippe Schaus, director executiv al Moët Hennessy.
„Suntem deja lideri mondiali cu brandurile noastre de șampanie de prestigiu – Dom Pérignon, Krug și cuvées ale Veuve Clicquot și Ruinart – dar Armand de Brignac a creat o altă nișă și, în anumite privințe, a revoluționat categoria de prestigiu, așa că am vrut să lucrăm împreună. Jay-Z a dus șampania către o nouă clientelă, așa că, în acest sens, este o completare excelentă pentru portofoliul nostru,” completează Schaus.
Text: Bettina Cristea
Photo: Harper’s Bazaar