Celebra paradă a casei de modă Victoria’s Secret, cu supermodele purtând sutiene încrustate cu bijuterii şi aripi de înger, va reveni din această toamnă după o pauză de aproape şase ani, este informaţia de pe pagina de Instagram a brandului, preluată de toate agenţiile de presă
După ce a anulat show-ul în noiembrie 2019, Victoria’s Secret a lansat anul trecut pe Amazon Prime un documentar intitulat ”Victoria’s Secret World Tour”.
Victoria’s Secret – o istorie de aproape 3 decenii
Brand-ul Victoria’s Secret a fost fondat în anul 1977, la scurt timp după ce CEO-ul companiei, Roy Raymond a încercat să îi cumpere lenjerie intimă soţiei sale, însă a rămas nemulţumit din cauza faptului că lenjeria aflată pe piaţă în acel moment era de calitate inferioară.
Dincolo de istoria brandului, istoria paradelor de modă Victoria’s Secret este una impresionantă și emblematică în lumea modei și a culturii populare.
Primele parade Victoria’s Secret au avut loc în anii ’90 și au fost organizate pentru a promova produsele de lenjerie intimă și îmbrăcăminte de noapte ale mărcii. Aceste parade au fost inițial evenimente relativ restrânse, adresate în principal industriei modei și mass-media. Prima defilare de modă Victoria’s Secret a avut loc la Plaza Hotel din New York în 1995.
Pe măsură ce popularitatea mărcii Victoria’s Secret a crescut, show-ul de pe podium a început să atragă o atenție din ce în ce mai mare. În special, introducerea “Îngerilor Victoria’s Secret” (modelul iconic al mărcii) a sporit interesul pentru eveniment.
Top modelele – “îngerii” brandului
Show-ul de moda Victoria’s Secret a evoluat într-un spectacol de divertisment de amploare, cu mult mai mult decât prezentarea produselor de lenjerie intimă. Modelele cele mai renumite din lume, precum Heidi Klum, Tyra Banks, Gisele Bündchen, Adriana Lima și Alessandra Ambrosio, au devenit vedetele acestor evenimente.
Un aspect definitoriu al prezentărilor Victoria’s Secret este faptul că includeau spectacole muzicale live. Artiști precum Beyoncé, Rihanna, Taylor Swift și Justin Bieber au susținut concerte în timpul show-urilor, adăugând un element de glamour și divertisment.
Pe măsură ce spectacolul anual a devenit un fenomen global, au fost organizate evenimente în diverse locații din întreaga lume, inclusiv New York, Londra, Paris și Shanghai. Aceasta a consolidat statutul Victoria’s Secret ca marcă de modă cu impact global.
Cu toate acestea, evenimentele Victoria’s Secret a fost, de asemenea, şi subiectul unor critici și controverse. Criticii au acuzat faptul că prezentările de modă promovau un standard ireal de frumusețe și de perpetuarea stereotipurilor corporale nerealiste. Aceste critici, împreună cu scăderea vânzărilor și schimbările în gusturile consumatorilor, au dus la întreruperea celebrelor showuri ale brandului începând cu anul 2019.
În ansamblu, prezentările Victoria’s Secret au fost un fenomen cultural și de marketing deosebit, marcând o eră în industria modei și în conștiința publică.
Foto Hepta