Intr-o societate guvernata de superficialitate, designerul Galyna are curajul sa creeze piese vestimentare feminine, elegante, care sa imbrace femeile ale caror valori au ramas inca neatinse. Colectiile sale sunt intotdeauna o explozie de romantism si candoare, care te duc cu gandul la epocile trecute. Despre afaceri, viata, moda si dorinte cu… Galyna.
Tonica: Buna, Galyna! Esti o femeie de afaceri de succes, esti designer vestimentar si fondatoarea unui centru de infrumusetare. Este greu pentru o femeie sa ajunga in varful piramidei, se “zbat” femeile mai mult decat barbatii cand vine vorba de afaceri?
Galyna: Despre greutatile pe care le-a infruntat o femeie pentru a ajunge in varful piramidei mi-ar placea inclusiv mie sa aflu de la o doamna care intr-adevar se afla pe o asemenea pozitie. Este greu sa-mi evaluez in aceasta maniera parcursul profesional tocmai fiindca am evoluat intr-un domeniu de activitate marcat de o abordare flexibila si, in principiu, asociat cu femeile. Mai mult ca sigur, in domenii precum industria grea sau transporturile se poate vorbi de o asemenea diferentiere.
Tonica: Cum a avut loc intalnirea dintre tine si moda, cand te-ai „indragostit” de designul vestimentar?
G.: Imi amintesc cu drag de anii copilariei in care masina de cusut a bunicii mele, un obiect strict interzis mie, imi era cea mai de pret „jucarie”, devenind un refugiu pentru mine. Aceasta curiozitate a mea a sadit un obicei nu prea frumos, de a sterpeli haine de-ale mamei si bunicii, din care sa-mi croiesc lucrusoare. Astazi, masina de cusut a bunicii mele sta ca un talisman in atelierul meu, amintindu-mi ca prin determinare si munca ne putem atinge visurile.
Tonica: Care este stilul Galynei in domeniul creatiilor vestimentare, carui tip de femeie se adreseaza hainele pe care le creezi? Exista o tipologie anume?
G.: Ma simt onorata sa vad increderea care-mi este acordata ca designer de doamne si domnisoare ce se regasesc in stilul meu de semnatura. Acesta reflecta tocmai credinta mea in eleganta autentica, nealterata, ce poate fi intalnita mai ales in esteticile epocilor trecute. In opinia mea, eleganta ar trebui sa sublinieze delicatetea si demnitatea unei femei, senzualitatea acesteia transparand din fragilitatea sa, si nu din indrazneala.
Tonica: De ce crezi ca multe doamne si domnisoare din Romania aleg sa dea foarte multi bani pe haine create de designeri renumiti, pe care apoi nu stiu sa le asorteze, sa le imbrace corect, cu gust?
G.: Cred ca acest fenomen, ce nu are legatura neaparat cu pretul achizitiilor, se intalneste in special in cazul persoanelor nesigure pe ele, care doresc sa-si forteze stima de sine prin excese. De foarte multe ori intalnim extravaganta gresit inteleasa, interpretata si asumata, tocmai pentru a atrage atentia asupra imaginii intr-o maniera ce, din nefericire, in ciuda eforturilor, nu este una pozitiva. Aceasta abordare se intalneste atat in vestimentatie, cat si in machiaj si in bijuterii. O persoana impacata cu propria imagine va putea crea magie din simplitate, isi va putea pune in valoare frumusetea, isi va creiona un stil emanand o distinctie ce cu greu poate fi egalata prin tinuta.
Tonica: Ce inseamna feminitatea adevarata, cum se imbraca si cum se poarta o femeie in adevaratul sens al cuvantului?
G.: Marilyn Monroe a sintetizat cel mai inspirat expresia feminitatii in vestimentatie cand a spus ca hainele ar trebui sa fie suficient de stranse pentru a arata ca esti o femeie, dar suficient de lejere pentru a arata ca esti o doamna. O femeie ar trebui sa apara ca o simbioza a fortei cu delicatetea, sa reuseasca sa se impuna prin fermitatea reflectata prin gratia sa si, bineinteles, sa evite orice manifestare a vulgaritatii si a agresivitatii.
Tonica: Inari Beauty Fashion Lounge este un concept care intruneste toate fatetele frumusetii. Cum ti-a venit ideea unui centru de ingrijire corporala, de fashion, dar si un loc unde se poate socializa, departe de agitatia orasului?
G.: Observ pe propria piele si din framantarile celor apropiati mie ca managementul timpului a devenit cea mai mare povara a zilelor noastre. Mi-am dorit sa pot oferi un loc in care sa te poti intoarce spre propria persoana, fara sentimente de vina sau de teama legate de timp. Am vrut sa pot oferi frumusete, sanatate, incredere in sine tocmai prin imbinarea cu acest scop, cel de fructificare a timpului.
Tonica: In cadrul galei „Femeile de succes ale anului 2012” ai primit titlul de cea mai buna creatoare de moda. Ce simti in astfel de momente, cand munca iti este rasplatita?
G.: Resimt acelasi sentiment de implinire fie ca-mi urmaresc discret clientele zambind in oglinda proband creatiile mele, fie ca intalnesc o recenzie pozitiva a colectiilor, fie ca sunt onorata cu astfel de distinctii. Am cautat sentimentul utilitatii si nevoia de expresie prin creatie, primind cea mai frumoasa binecuvantare, cea de a oferi o bucurie prin munca mea. Imi doresc nu lauri, nu faima, ci confirmarea ca munca mea nu este una in van iar aceasta vine intotdeauna de la doamnele care-mi apreciaza creatiile purtandu-le si transformandu-le astfel in martori ai celor mai frumoase clipe ale lor.
Tonica: Ce surprize ne pregatesti toamna aceasta din punct de vedere profesional?
G.: Prefer sa va surprind. De-abia astept sa va prezint noile mele proiecte, atat ca designer, cat si in dezvoltarea brandului Inari.
Tonica: Ai absolvit Institutul de Design din Milano, insa ai lucrat si in domeniul jurnalistic. Exista vreo legatura intre jurnalism si moda?
G.: Mai multe, chiar. Ambele domenii impun mentinerea intr-un permanent contact cu actualitatea, in diverse planuri ale societatii. Profesionistii din ambele trebuie sa fie angajati intr-un continuu proces de cercetare care sa le sustina creatia. Cat despre rezultatul final, actul creator trebuie sa reflecte realitatea intr-o maniera in care sa fie introdusa fantezia.
Text: Ruxandra Raica