Fericirea la serviciu… este posibila?

cariera_copyCand vine vorba de serviciu, mai toti oamenii se plang, cel putin cei care lucreaza pentru cineva si nu au propria afacere. Ba ca salariile sunt prea mici, ba ca programul este mult prea lung si orele suplimentare nu sunt platite, ba ca sefii ii umilesc sau colegii le pun bete in roate. Exista insa si oameni fericiti cu jobul lor. Care este explicatia?

Oamenii care se bucura de varietate si de independenta la job sunt mai satisfacuti si se simt mai putin stresati, datorita unor practici de management destinate sa faca angajatii mai eficienti si mai fericiti.

De asemenea, atunci cand managementul impartaseste informatiile si se consulta cu angajatii, satisfactia acestora fata de job creste.

Ce face un angajat cu adevarat fericit?

“Felul in care joburile sunt proiectate are un mare impact asupra sentimentului de fericire la munca. Doar ca acest lucru este in pericol sa fie neglijat, intr-un timp in care oamenii se tem de somaj, de nesiguranta joburilor si de problema salariilor”, este de parere profesorul de management Stephen Wood, care a condus studiul despre satisfactia angajatilor la munca.

In cercetarea efectuata de acesta, s-a incercat sa se afle daca anxietatea si satisfactia fata de job sunt diferite in locurile in care directorii au un stil de conducere axat pe cresterea performantelor angajatilor prin oferirea posibilitatii sa se implice mai mult in compania la care lucreaza. Acest lucru garanteaza angajatilor si o mai mare varietate si autonomie sau ceea ce Wood numeste “o slujba imbogatita”. Alte stiluri de management de succes sunt cele informative si consultative in care angajatii sunt tinuti la curent cu schimbarile din companie, inclusiv cele de personal sau financiare si in care seful se consulta cu angajatii pentru a contribui cu totii la luarea deciziilor.

Stilul de management conteaza!

In urma ultimelor studii, se pare ca nu banii sunt cei care fac angajatii fericiti ci felul in care oamenii sunt tratati la serviciu, ceea ce are foarte putin de-a face cu banii. De asemenea, “imbogatirea slujbei” creste oportunitatea descoperirii unor aptitudini si metode noi de folosire a lor, creste varietatea si le da oamenilor senzatia ca sunt apreciati si ca joaca un rol important in organizatie si in societate.

Este adevarat ca oamenii care nu sunt satisfacuti in viata lor in general, este foarte probabil sa nu isi gaseasca fericirea nici in serviciu. Insa nu vorbim despre aceste cazuri aici, ci de persoanele care au un echilibru in viata de zi cu zi si care vor sa il gaseasca si la serviciu. Studiul a fost realizat in Marea Britanie pe 22, 451 de angajati si manageri. Primii au fost intrebati despre starea de bine la serviciu, pe o scara ce mergea de la tensionati “tot timpul” la “niciodata”, iar cei din urma au fost interogati despre felul in care au proiectat slujbele in privinta implicarii angajatilor, care poate fi de la minima la maxima. Prin analiza s-au facut corelatiile intre stilul de management si starea de bine a angajatilor.

Este un studiu ce poate fi foarte util pentru angajatorii care isi doresc subalterni fericiti, eficienti si performanti. A le asigura angajatilor o stare de bine la serviciu, prin cateva lucruri simple se poate reflecta inzecit in succesul companiei. Angajatii trebuie priviti ca persoane, cu asteptari, sentimente si nevoi si nu ca roboti executanti. Un manager inteligent va intelege intotdeauna ca drumul catre bunul mers si dezvoltarea afacerii trece prin fericirea angajatilor.

Text: Bianca Badescu

Sursa studiu: sciencedaily.com