Cu o înclinație pentru amprentele bizare și o predilecție pentru siluetele hipersexuale, marca este cunoscută pentru amestecul său de opulență.
Brandul Roberto Cavalli a fost fondat în 1975, cu mult înainte de apogeul invaziei italiene din anii ’90, atunci când s-a impus ca un label puternic. Acesta a fost condus atât de Paul Surridge, cât și de Peter Dundas, respectiv, în ultimii cinci ani. Când Fausto Puglisi a fost numit noul director creativ în septembrie 2020, speranța a fost să reconstruiască brandul de la capăt. Marca este legată intrinsec de extravaganța erei post-milenare, dar Puglisi vrea să-și aducă estetica din anii 2000 în prezent.
Cu gesticulări animate care se pretează bine unui chat virtual, Puglisi a spus că înțelege sarcina gigantică pe care o are. El nu își propune să rescrie istoria mărcii – „Este important să respecți ADN-ul unui brand”, dar vrea să-l scoată din faimoasele sale arhive și să susțină o abordare modernă a îmbrăcămintei.
Sezonul zero
În colecția sa de debut pentru sezonul de toamnă-iarnă 2021, supranumită „Sezonul zero”, el căsătorește trecutul și prezentul. Vedem indicii evidente precum codurilor casei Cavalli formate din imprimeuri și o rochie iconică inspirată de una purtată de Cindy Crawford.
Rochia purtată de Aaliyah la 2000 MTV Music Awards este acum fără bretele, dar prezintă aceeași fantă cu pene. Denimul, pentru care Cavalli este cunoscut, este reinterpretat într-un pantalon sablat, cu croi larg. O secțiune a colecției este unisex, o schimbare importantă pentru revizuirea etichetei iconice de către Puglisi.
„Este foarte democratic și demografic”, spune el. “Încerc să rup granițele vârstei, pielii, culturii. Ei trăiesc împreună, un costum masculin cu o rochie ultra sexy. Este important ca într-adevăr femeia Cavalli să fie pentru toate femeile. “
Redefinirea moștenirii Cavalli
Vorbim despre un brand renumit pentru puterea, imaginația și excentricitatea sa.
Este o provocare, deoarece acest brand este încă extrem de viu în mintea oamenilor. În ultimii cinci ani, ei nu au avut cu adevărat strategia, probabil, pe care o marcă ca Roberto Cavalli o merita. Deci este o provocare puternică, dar îmi pun toată energia și eforturile pentru ca această schimbare să se întâmple. Am încercat să proiectez o colecție care să încerce să vorbească cu diferite tipuri de femei. Cred că am o profundă responsabilitate de a putea vorbi cu diferite tipuri de clienți, acesta este obiectivul meu.
Crearea în timpul unei pandemii
Lumea în care trăim ne aspiră energia și ne cere să oferim din ce în ce mai mult și mai mult. Sunt un visător. Există atât de mulți oameni în lume care doresc doar să călătorească, călătoresc doar pentru a face selfie-uri și nu văd nimic acolo unde sunt. Cred că există oameni care pot rămâne acasă citind o carte încercând să-și creeze propria fantezie. Așa sunt. A fost ceva egoist cu situația mea [în timpul pandemiei]. A fost momentul să mă provoc. A fost despre mine ca persoană, ca ființă umană și am început să gătesc. Mi-am luat timpul nu pentru a proiecta, nu pentru a crea, ci pentru a asculta muzică, pentru a citi foarte mult, pentru a viziona filmele care îmi plac și pentru a mă liniști puțin. A fost un moment de reflecție.
Apoi l-am găsit pe Cavalli. Oameni uimitori, o echipă grozavă. Crearea colecției sale a fost foarte energică, deoarece în Italia au suferit oamenii noștri. Încă suferă. Dar există speranță. E frumos.
Despre relația Gen Z cu stilul
Există această secțiune [în colecția mea] care este fără identitate de gen. Ceea ce cred despre generația tânără este că nu le plac lucrurile prea evidente. Pot să port geaca iubitului meu, tu poți purta și pantalonii iubitei tale. Trăim într-o societate care este foarte fluidă acum. Nu există niciun fel de segmente. Totul este foarte legat de generația tânără mai ales, ceea ce este fantastic, pentru că generația mea nu a fost așa. Următoarea generație demonstrează că poate întâlni rochia super sexy cu un babouche mișto, să rămână acasă sau să iasă afară.
Proiectarea atentă pentru 2021
Am vrut să iau genul de strălucire de pe Cavalli pentru că suntem într-o pandemie. Este un moment foarte trist pentru lume. Nu am vrut nimic prea strălucitor, dar vreau să fie excentric, ceea ce este diferit. Mi-am dorit diferite tipuri de atitudini feminine, deoarece femeia de astăzi nu are nevoie de un designer care să-i spună să poarte acest design – o femeie o poate combina
Despre viitorul modei
Avem nevoie de mai puțin consumism. Trebuie să reflectăm mult despre produse. Trebuie să reflectăm mult despre calitate. Trebuie să cheltuim mai mult pentru a cheltui mai puțin pe haine, respectând măiestria umană.
Nu pot decât să mă rog și să sper că totul va deveni așa cum se obișnuia înainte ca oamenii să petreacă timp separați. Moda s-a născut ca o comunitate.
Text: Iulia Mirică
Foto: google images, www.elle.com