Evenimentul Createria Social a reușit să strângă în acest weekend la malul Mării Negre, în zona stațiunii Mamaia Nord, zeci de artiști și designeri vestimentari din Constanța, București, Cluj, Iași și Republica Moldova.
Noul concept a avut un headline disruptiv – Ziua shopping, noaptea Party. Practic, vizitatorii care au interacționat cu lucrările artiștilor au putut ulterior, la închiderea programului, să discute personal cu designerii din spatele unor branduri aflate la început de drum precum – The F Factor T-shirt, Moskone, Koja concept, Siruna Mandu, Oanna Gall și mulți alții.
Ce s-a întâmplat la malul Mării Negre?
În perioada 22 august – 24 august, în zona unei plaje private din regiunea Mamaia Nord, vizitatorii au putut admira colecții unicat de tricouri, paltoane, combinezoane de ploaie, bijuterii, cosmetice, articole mobilier 3D și multe alte piese cu semnătură și vibe artistic.
De la hipster la classy, de la haute couture la pret-a-porter, de la bumbac la acril, de la tricouri la accesorii, totul a fost o explozie de culoare și de creativitate. Pe durata celor trei zile, cei care au trecut pragul au putut admira colecțiile unicat pregătite pentru acest eveniment ale unor nume precum: Ovidiu Pop, Dana Tănase, Parlor, 2 Noduri, Maria Marinescu, Koja Concept, Concept a Trois, CrissMiss,Veronica Frişan, Alina Avram, Belmonton, Antante, Andrea Szanto, The FFactor Tshirts, Reena Fine Jewelry sau Otto Kunstantin.
Ce spun expozanții?
Dana Tănase, alias „fata cu balerine”, este un designer vestimentar cu un vibe atemporal, atât prin prezența sa cât și prin nota personală pe care o imprimă creațiilor sale. Dana este designer de 16 ani și este absolventă de ASE, dar și a Școalii Populare de Arte.
„Eu am un hashtag pe care-l tot folosesc #wearart și am ales să vin cu colecțiile mele la malul mării pentru că iubesc arta, pentru că îmi place spiritul acestui concept, pentru că simt că e important să fiu aproape de oameni atunci când vreau să transmit despre stilul meu. Aici am avut șansa să port dialog cu vizitatorii, nu doar să le ofer o experiență de shopping inedită”, ne-a povestit Dana.
Miruna Miu de la brandul de bijuterii – “La Vie en Dore” a venit la eveniment cu o colecție aparte numită POSEIDON.
„Arta este vie dacă este în mișcare. De aici am pornit. Am încorporat arta meșteșugului românesc și priceperea artizanilor într-o manieră fresh, îmbinată cu calitatea superioară a materialelor și a finisajelor. Așa am ajuns la POSEIDON, unde ne-am inspirat din mitologia greacă.”, ne-a povestit Miruna.
Colecția POSEIDON a avut patru elemente cheie în cadrul evenimentului: Zeus reprezentat prin leu, King Crab, Lima (scoici asociate cu zeița Venus) și creveți. Toate piesele din colecție sunt placate cu aur și argint.
Corina Cigodaru a fost una dintre cele mai tinere prezențe la eveniment. Ea a venit cu un concept disruptiv – colecția Chernobyl. Născută în Republica Moldova, Corina Cigodaru și-a făcut studiile de licență și de masterat la Universitatea de Artă și Design, Cluj Napoca, dintre care un semestru la Accademia di Belle Arti di Brera, din Milano. Lucrările Corinei se concentrează pe problemele politice, sociale și de mediu, și pe modul în care acestea afectează societatea noastră.
„Colecția CHERNOBYL ilustrează influența factorilor politici și ecologici în moda contemporană. Practic, colecția mea semnifică „radiația“, dezastrul ecologic din urma exploziei centralei nucleare și, în același timp, totalitatea devierilor de la normele implementate de regimul politic, un protest împotriva legilor care neglijează drepturile omului. Într-un mod subtil, fără de a recurge la metode de propagandă, colecția înfățișează ideea de libertate individuală, de egalitate între oameni și, totodată, face un apel de alarmă cu scopul de a trezi conștiința socială spre un comportament responsabil față de mediul înconjurător. ”, ne-a explicat Corina.
Cu o parte dintre designeri și cu poveștile lor te vei întâlni și în paginile revistei TONICA!
Autor: Bogdan Dărădan
Foto: Paul Burcă