Kim Jones este designerul momentului, iar ultimul său spectacol de la Săptămâna Modei din Milano a dovedit încă o dată că Fendi a făcut alegerea perfectă în numirea sa ca director artistic de îmbrăcăminte pentru femei. Pentru sezonul din toamna anului 2021, designerul britanic a prezentat o colecție care a adus un omagiu istoriei etichetei romane, adăugând în același timp și semnătura sa elegantă, de stradă.
„Familia Fendi se adresează femeii intelectuale care lucrează din greu – și asta am vrut să sărbătoresc”, a spus Jones în cadrul unei emisiuni. „O dinastie puternică”.
Într-un spațiu expansiv cu cabine din sticlă care conțineau replici ale unor ruine antice, primul model a ieșit într-o haină din piele de căprioară cu fâșii de blană, accesorizată cu cercei aurii îndrăzneți în formă de emblematicul logo FF al mărcii, împreună cu cizme din piele până la genunchi și o geantă cu fermoar. Aspectul a fost o reflectare perfectă a trecutului și a prezentului: Fendi a început ca o companie de blană administrată de o familie în anii ’20, iar biz-Leisure este tendința du jour. Restul prezentării a urmat același spirit.
Rafinament și versatilitate pentru colecția ready-to-wear
O mulțime de haine de blană, cu reveruri și franjuri care ajungeau până la podea; rochii de mătase cu decolteu în V care curg; topuri tricotate cu fuste creion asortate; și bluze din satin cu cravată în față, cu pantaloni cu talie înaltă. Paleta de culori în tonuri neutre: crem, bronz, roz și negru. „Distracția nu înseamnă întotdeauna doar culori strălucitoare”, a explicat Jones.
Atmosfera generală a fost rafinată, versatilă și, mai presus de toate, o colecție purtabilă. Într-o perioadă în care ce înseamnă confortabil se dispersă, Jones a avut grijă să ofere piese care erau părți egale, subtile și impactante. Pentru un designer care și-a petrecut cea mai mare parte a carierei proiectând îmbrăcăminte pentru bărbați (el încă se află la cârma Dior Men’s), el înțelege pe deplin efortul și eleganța pe care le râvnesc femeile.
„Îmi plac femeile uimitoare, puternice, pe care le cunosc, lucrez și le ascult nevoile”, a spus Jones. „Există o utilitate a colecției, explorată într-un mod șic și atemporal.”
Text: Iulia Mirică
Foto: www.harpersbazaar.com