Compania Durex produce prezervative incepand cu 1929. Din acel an, a devenit liderul de piata incontestabil, in mare parte datorita inovatiilor in serie. De exemplu, in 1957 au inventat primul prezervativ cu lubrifiant din lume. Denumirea produsului este menita sa sugereze cele trei principii conducatoare: durabilitate, siguranta si excelenta (in engleza, DUrability, REliability si EXcellence).
Aceste principii garanteaza ca s-au facut numeroase teste pentru a verifica durabilitatea si calitatea produselor inainte de a intra pe piata. Mai mult, prezervativele sunt impachetate in sugativa pentru a se depista si cea mai mica posibila defectiune, iar latexul este supus testelor de rezistenta de intindere.
In consecinta, a devenit un brand intrinsec asociat cu sexul protejat. In anii 1980, aceste produse au fost din ce in ce mai solicitate ca urmare a amenintarii virusului HIV, care a dus la numeroase dezbateri publice pe tema sexului. Brandul Durex a fost pus la dispozitia clientilor in supermarketuri, in baruri si in lanturile farmaceutice.
Marca inregistrata s-a transformat automat si intr-o autoritate in materie de viata sexuala datorita anuarului Durex Global Sex Survey, care nu se ocupa doar cu studii de piata, ci si cu sprijinirea diverselor organizatii care dezvolta si pun in aplicare programe ce promoveaza educatia sexuala.
Responsabilitatea sociala reprezinta o parte insemnata a marcii Durex, iar compania investeste milioane de dolari in fiecare an pentru a face constienta opinia publica de pericolele bolilor cu transmitere sexuala. De asemenea, firma promoveaza educatia sexuala prin intermediul presei – International Barrier Protection Digest – si prin site-ul web durexhealthcare.com. Devenind o reprezentativa companie ambasadoare a sexului sanatos, atat in privinta produselor, cat si in aceea a cercetarii, brandul Durex este asociat intrinsec in mintea tuturor cu problema sexului protejat si, de aceea, va ramane mult timp lider mondial.
Secretele succesului
– Durabilitatea. Durabilitatea, siguranta si excelenta raman principiile conducatoare ale brandului;
– Responsabilitatea. Pentru un produs asociat cu sexul protejat si cu sanatatea sexuala, responsabilitatea nu poate fi un atribut secundar. Intr-adevar, compania a pus ideea responsabilitatii in centrul derularii afacerii, combinand cercetarea in domeniul marketingului si in cel al sanatatii si promovand constientizarea pericolelor reprezentate de bolile cu transmitere sexuala.
Dosarul brandului
Site web: www.durex.com
Fondat in 1915, ca London Rubber Company; denumirea Durex o va lua in 1929
Tara de origine: Marea Britanie
Aspecte ale brandului:
Durex este prima companie care a produs si pus pe piata prezervative lubrifiante si prezervative fara latex.
Durex este lider de piata in peste 40 de tari.
Brandul Durex acopera 26% din piata de 4 miliarde de prezervative, find astfel numarul unu in lume.
Text: Alina Lupa