Multora dintre noi ni s-a intamplat la un moment dat sa vrem sa facem schimbari majore pe un anumit plan, fie personal, fie profesional. Insa, de la a vrea si pana la a face este cale lunga si, de cele mai multe ori, noi suntem cei care ne ridicam singuri bariere. Evolutia, la orice nivel si pe orice plan, implica renuntari, schimbari si alegeri drastice, insa, nu toti oamenii sunt dispusi sa se supuna riscurilor chiar daca la celalalt capat procentul de a primi o recompensa si de a fi satisfacuti pe deplin de alegerea facuta este unul foarte mare. Daca te afli la o rascruce in cariera si, cu toate ca vrei sa-ti schimbe jobul, nu ai curajul sa-ti dai demisia, trebuie sa iei in calcul urmatoarele situatii. Daca raspunsurile nu vor fi satisfacatoare, inseamna ca a venit timpul unui nou job.
Cand cariera te costa viata personala
Nu ai orizonturi de avansare
Una dintre motivatiile de baza ale oricarui angajat este avansarea. Nimeni nu-si doreste sa iasa la pensie de pe o functie mediocra si, cu atat mai putin, nimeni nu-si doreste sa faca acelasi lucru ani de zile la rand. Totodata, orice angajat vrea sa creasca si sa se formeze profesional, prin urmare, daca firma la care lucrezi nu-ti ofera posibilitatea de avansare si nu-ti da sansa de a acumula cunostinte noi, este momentul sa spui stop.
La inceput de an, da refresh jobului
Volumul de munca te acapareaza
Cu toate ca legislatia muncii sustine ca niciun angajat nu trebuie sa lucreze mai mult de 8 ore/zi decat daca orele suplimentare vor fi platite sau recuperate, stim cu totii ca exista perioade in care volumul de munca este foarte mare si sarcinile trebuie duse la capat, prin urmare angajatii raman sa lucreze peste program. Daca aceasta este o situatie rara, poate fi usor trecuta cu vederea, insa daca devine constanta si rasplata nu este pe masura, atunci exista o problema de management. Angajatul ar trebui sa se reorienteze catre un job in care sa fie respectat, cu atat mai mult cu cat marirea de salariu si avansarea intarzie sa apara.
Cum sa te stresezi mai putin la job
Nu esti luat in seama
Chiar daca functia nu implica putere decizionala, orice angajat trebuie sa aiba dreptul sa-si spuna parerea. Daca esti fortat sa taci din cauza imprejurarilor sau esti amenintat, mai bine incepi sa trimiti CV-uri, caci un loc de munca in care nu esti luat in seama si in care trebuie sa urmezi cu ochii inchisi niste directii trasate de superiori, este un loc de munca in care se promoveaza slaba performanta si morala indoielnica.
Competitia la job. Benefica sau nu?
Nu esti apreciat si motivat
Una dintre marile greseli ale managerilor este ca trec cu vederea performanta angajatilor fapt ce demoralizeaza si demotiveaza. Astfel acestia devin apatici si lipsiti de interes, iar comportamentul se rasfrange asupra muncii. De ce sa ramai intr-o astfel de companie cand stii ca meriti mai mult? Aprecierea nu se simte doar in marirea de salariu ci si in vorbele incurajatoare care, in unele cazuri, pot fi chiar mai importante decat banii in plus.
Daca nu stii cum sa alegi intre doua oferte de job, iata sfatul si recomandarea noastra! Pentru detalii, click aici!
Text: Madalina Manole