Modul in care ne organizam timpul spune foarte multe despre felul in care ne simtim in viata noastra, iar persoanele capabile sa si-l organizeze in mod eficient sunt cele care ajung cel mai repede sa atinga succesul. Cu siguranta, tuturor ni s-a intamplat sa fim in criza de timp, sa nu reusim sa ducem la bun sfarsit sarcinile primite sau sa uitam sa ne relaxam intr-un weekend pentru ca obiectivele pe saptamana respectiva nu au fost indeplinite. Cauza este, de cele mai multe ori, proasta ordonare a activitatilor. Tineti cont ca timpul este acelasi pentru toti, diferit este doar managementul sau. Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa va organizati mai bine timpul.
Agenda saptamanala este obligatorie
Cel mai bine reusiti sa va organizati activitatile daca le veti scrie pe hartie. Astfel, la fiecare inceput de saptamana, trasati-va sarcinile pentru fiecare zi in parte. Lasati intotdeauna loc pentru completari ulterioare si incepeti lista cu activitatile prioritare si importante. Incercati sa va obisnuiti sa aveti o agenda. Este de preferat sa fie una clasica si nu agenda electronica pentru ca, imediat ce ati terminat o activitate, este recomandat sa o taiati de pe lista. Acest fapt va va da satisfactie si incredere in propriile forte. Puteti, de asemenea, sa va autopremiati in zilele in care ati rezolvat toate sarcinile trasate.
Calculati-va timpul!
Incercati sa va fixati teluri realiste care sa poata fi duse la bun sfarsit in intervalul de timp ales de voi. Daca va veti supraaglomera si nu veti reusi sa bifati sarcinile trasate, va aparea sentimentul de mahnire si veti deveni frustrati. Atunci cand scrieti activitatile zilnice, calculati-va cu aproximatie cam cat dureaza sa le finalizati pe fiecare in parte. Este recomandat sa va puneti timp in plus si sa nu-l subestimati, in caz contrar veti da peste cap intreaga socoteala. De exemplu, daca trebuie sa mergeti la o intalnire, calculati si timpul alocat traseului, luand in considerare si posibilitatea unui trafic aglomerat. De asemenea, nu uitati sa va programati pauzele de masa sau de cafea. Acestea sunt foarte importante pentru ca va ajuta sa va relaxati si sa deveniti mai eficienti.
Stabiliti-va un ritm de lucru!
Planificati activitatile in functie de nivelul de energie pe care il aveti. Daca sunteti o persoana mai activa dimineata, atunci programati-va la primele ore sarcinile mai solicitante si care vor necesita o mai mare atentie, iar dupa-amiaza, fixati-va obiective mai lejere. Incercati pe cat posibil sa nu lasati pe maine ceea ce puteti face astazi si nici sa lucrati la mai multe proiecte in acelasi timp. Pe de alta parte, fie ca sunteti la locul de munca sau acasa, inlaturati din jurul vostru tot ceea ce va poate distrage atentia si nu va permite sa va concentrati. Astfel, veti reusi sa deveniti mult mai productivi si rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Text: Madalina Manole