Cum sa te stresezi mai putin la job

Cum sa te stresezi mai putin la jobNu e de mirare ca suntem din ce in ce mai stresati la job, acum cand angajatorii, din mai toate domeniile, ne cer sa facem cat mai mult cu cat mai putine resurse. Astfel ca intram in acest vartej in care trebuie sa fim cat mai eficienti, sa muncim cat trei oameni la un loc pentru a reduce costurile, si ne trezim dintr-o data surmenati. N-ar fi o mare problema daca stresul nu ar ajunge pana la urma sa ne si imbolnaveasca. De aceea ne-am gandit sa iti impartasim cateva metode care te ajuta sa te stresezi mai putin la job!

 



Identifica-ti si controleaza-ti emotiile negative!

Ceea ce se intampla la job nu e la fel de important pe cat este felul in care noi percepem aceste intamplari. De aceea, trebuie sa incercam sa minimizam pe cat posibil evenimentele si reactiile negative, cum ar fi criticile din partea sefilor, sarcinile neplacute, deadline-urile foarte stranse, si sa ne concentram pe cele pozitive. Am putea, de exemplu, ca atunci cand ceva negativ se intampla, sa ne oprim si sa inspiram adanc pana ne calmam. De asemenea, trebuie sa ne observam reactiile atunci cand suntem stresati (unii reactioneaza agresiv, altii incep sa-si faca foarte multe griji, altii iau o atitudine defensiva) sau sa rugam pe cineva apropiat sa ne atraga atentia pentru a deveni constienti de ele si pentru a ajunge sa ni le controlam. Este un exercitiu foarte util sa ne identificam emotiile negative, sa ne luam un moment pentru a intelege ce simtim si pentru a ne da seama ce ne ajuta sa ne calmam. Apoi, ne va fi de ajutor sa cautam alt mod de a recationa la probleme, extragandu-ne din ele si gandindu-ne ce ar face cineva obiectiv in locul nostru sau cineva pe care il admiram. Iar un alt lucru util pe care il putem face este sa privim situatia dintr-un unghi diferit si, de ce nu, chiar cu umor.

 

Gaseste solutii si vezi partea plina a paharului!

Atunci cand ceva ne ingrijoreaza, ne preocupa, este bine sa incercam sa clarificam problema pe cat posibil si sa facem tot ceeace ne sta in putere pentru a ne apropia de rezolvarea ei. De exemplu, daca ai avut o cearta cu un coleg, gandeste-te la ce poti face pentru aplanarea conflictului si nu pentru intretinerea sau amplificarea lui.

Nu pierde niciodata din vedere ceea ce este bun la jobul tau, partile care iti plac din el: faptul ca te ajuta sa-ti pui in valoare anumite calitati, faptul ca ceea ce faci tu le este de folos altora, etc.

Fii recunoscator, adu-ti aminte in fiecare zi de un lucru pentru care esti recunoscator la munca. In fiecare zi se intampla si ceva bun, noteaza sau tine minte acel lucru. De multe ori, noi oamenii tindem sa ne amintim un lucru rau care ni se intampla intr-o zi si sa le uitam pe celelalte 10 care sunt bune.

 

Fa miscare si petrece timp in compania colegilor!

Alege sa stai in compania colegilor care sunt relaxati, distractive si care te sprjina si evita-I pe cei care se plang tot timpul. Suportul social este important si bine-venit, fie ca vorbim doar de incurajari si suport moral al colegilor de munca, fie ca este vorba de un sprijin efectiv in rezolvarea sarcinilor de serviciu.

Si nu uita, bineinteles, de activitatile din afara serviciului care te pot ajuta sa te relaxezi. Iesi in aer liber, petrece timp cu prietenii, du-te la teatru, la film, la sala sau la yoga, picteaza, citeste, danseaza, fa orice activitate care te deconecteaza si nu evita sa faci miscare, pentru ca un corp in forma, puternic si tonifiat, te ajuta sa fii mai putin vulnerabil in fata stresului.

 

Text: Bianca Badescu