Când nu eşti obişnuită cu munca de acasă, din punct de vedere psihologic poate fi un pic mai greu să te adaptezi. Pentru a face tranziţia de la munca de la birou la cea de a acasă trebuie să începi să-ţi dezvolţi nişte obiceiuri pe care să le respecţi cu stricteţe, doar aşa poţi da rendament în această perioadă.
Iată câţiva paşi simpli pe care trebuie să-i urmezi pentru a fi eficientă de acasă:
- Stabileşte-ţi un program, de la ce oră să începi şi la ce oră să termini.
- Chiar dacă nu mergi la birou, înainte de a-ţi începe lucrul fă-ţi un duş şi schimbă-te de pijamale.
- Dacă biroul nu este aproape de casă, încearcă scurte plimbări în jurul locuinţei pentru a te obişnui cu noua rutină.
- Dacă eşti o fire extrovertită, cu multe cunoştinţe şi prieteni, nu-i uita. Continuă să ţii legătura cu ei şi în această perioadă. Alege, în schimb, să vorbeşti mai des cu persoanele optimiste.
- Alege să rămâi conectată cu alte persoane care lucrează de acasă, poate cu colegi cu care te înţelegi mai bine… Astfel puteţi lucra împreună, să spuneţi bancuri, să luaţi prânzul împreună sau să cântaţi în “timpul programului”, iar ziua va trece mai uşor.
Acestea sunt doar câteva sfaturi utile pentru a te putea apuca de lucru remote. Mai multe tips & tricks despre munca de acasă găseşti AICI!
Text: Bettina Cristea
Photo: Freepik