Indiferent de locul unde lucrezi, că ești la birou sau îți desfășori munca pe teren, hainele pe care le îmbraci trebuie să puncteze două mari aspecte: să se potrivească jobului și să fie comode, astfel încât să ai libertate de acțiune. În plus, noi, femeile, ne dorim tot timpul să fim în pas cu tendințele modei, ceea ce, la locul de muncă, se traduce printr-o continuă încercare de îmbinare a utilului cu plăcutul. Iată câteva caracteristici generale referitoare la ținuta vestimentară pe care trebuie să o adoptăm la job, pe care putem să le „accesorizăm” stilului personal.
Farmaciștii Catena recomandă crema de ochi de la Rilastil din gama HYDROTENSEUR, o cremă antirid formulată împotriva pungilor de sub ochi și a cearcanelor.
Raportează-te la cerințele postului
Dacă nu lucrezi într-un mediu creativ care să-ți dea mâna liberă în alegerea vestimentației și nici într-un mediu restrictiv care impune din start uniformă obligatorie, atunci trebuie să te supui normelor cerute de fișa postului. Persoanele care, prin natura jobului, desfășoară întâlniri sau lucrează cu publicul trebuie să se conformeze unei ținute cât mai clasice și să adopte stilul business. Cei care nu interacționează cu oameni din exterior pot îmbracă haine casual, păstrând însă o oarecare sobrietate.
Starea de spirit dictează tendința
Studiile au arătat că, inconștient, starea noastră de spirit ne determină să purtăm anumite culori. În plus, psihologii susțin că există o strânsă legătură între culori și comportamentul nostru, motiv pentru care trebuie să avem mare grijă ce haine alegem din dulap. Cromoterapia vine să întărească aceste afirmații și susține că fiecare culoare are o energie pe care o imprimă purtătorului. Cu alte cuvinte, în zilele în care va simțiți obosiți sau sunteți morocănoși, alegeți să purtați culori puternice și vibrante și evitați nuanțele închise. De asemenea, dacă aveți o întâlnire importantă sau o ședință, este indicat să alegeți haine în nuanțe pastelate. Acestea induc o stare de liniște și alungă stresul. Țineți cont că o culoare închisă irită și creează stări de nervozitate purtătorului.
Pantaloni versus fuste
Ei bine, atât pantalonii, cât și fustele întregesc un outfit de birou, cu condiția ca modelul să respecte anumite standarde. În primul rând, lungimea face diferența între o ținută de birou și una de ieșit în oraș. Astfel, pantalonii trebuie să fie obligatoriu lungi, iar fustele, de preferat, midii. Modelul este, de asemenea, important. Dacă la fuste sunt acceptate cam toate modelele, la pantaloni este recomandat modelul drept sau cel conic. Evită pantalonii cu tăieturi și cu talie joasă. Deși rochiile nu sunt o opțiune de evitat la locul de muncă, modelul și materialul fac, din nou, diferența. Evită rochiile lungi și vaporoase și axează-te pe modele business cu texturi solide.
Pe tocuri la muncă?
Cu siguranță, răspunsul la această întrebare este „da”! Dar – căci există și un dar − nu purta încălțămintea cu care te duci în club, fiindcă vei crea o notă discordantă. În primul rând, ia în calcul că va trebui să stai câteva ore bune pe tocuri, deci alege modele comode, nu foarte înalte. Chiar dacă tu te simți bine la înălțime, evită încălțămintea cu platformă și, cu atât mai mult, pe cea cu toc subțire și talpă înaltă.
Farmaciștii Catena recomandă Diolex de la Naturalis, un supliment care contribuie la menținerea unei circulații adecvate și susține sănătatea venelor și a capilarelor.
Ce să nu porți la muncă?
La locul de muncă nu este recomandat să porți haine scurte și strâmte, fie că este vorba de pantaloni, fuste sau topuri. Dacă ești o adevărată profesionistă, atunci nu trebuie să lași la vedere prea multă piele. De asemenea, evita decolteurile prea generoase și materialele transparente. Accesoriile foarte mari, voluminoase sau care fac zgomot ar trebui purtate la plimbările în parc, și nicidecum la birou. Pe de altă parte, nici ținutele sport nu sunt bine văzute la locul de muncă, așa că, oricât de mult ai iubi acest stil și oricât de confortabil te-ai simți în ele, poartă-le în timpul liber!
Foto: google images