Cum arată colecția PRADA spring/summer 2021

Brand-ul italian de haine de lux, PRADA, și-a lansat prima colecție sub colaborarea creatorilor cunoscuți de modă Miuccia Prada și Raf Simons, în septembrie anul trecut. Prezentarea a avut loc live, în mediul online.

Am revenit cu expunerea colecției care ne-a atras atât de tare atenția, datorită culorilor și jocurile geometrice ale ținutelor. Lucruri cu care nu eram obișnuite la PRADA. Noi credem că această linie merită abordată în sezonul următor, pentru că emană lux, bun-gust și avangardism în această pandemie, care sperăm noi să se încheie cât mai curând. Așadar, dacă vaccinul ne va ajuta să ne imunizăm curând, la primăvară, dacă revenim la “normalitate”, îți recomandăm să te inspiri din aceste ținute.



Ce spun creatorii PRADA despre această colaborare?

Ce spunea Miuccia Prada despre această colecție? „Spectacolul este despre simplitate, despre haine și despre dialogul dintre îmbrăcăminte și corp. Acest lucru se reflectă printr-o conexiune între tehnologie și corp, tehnologie și umanitate,” a declarat Prada.

Spectacolul de modă tehnico-uman a fost evidențiat și mai mult de locație,  de OMA / AMO: un spațiu mare, cu perdele deschise în culorile fildeșului, cu camere și monitoare suspendate de tavan, acestea din urmă proiectând numele fiecărui model feminin care defila pe podium. „Am vrut să reprezentăm tehnologia nu ca o entitate străină, ci ca o extensie a unei persoane, ca prieten – ca o altă formă de umanitate”, a spus Prada.

Pe de altă parte, Raf Simons spunea că semnătura PRADA se regăsește în colecțiile anterioare: „Mă gândeam la modul în care am perceput pe PRADA mai bine de 25 de ani și un lucru care a ieșit în evidență a fost uniformitatea. O uniformă oferă un sentiment de comunitate. Ideea unei uniforme este o reprezentare a longevității. Cu toată sinceritatea, m-am uitat la Miuccia, cum este îmbrăcată, este uniforma ei. Ea consideră că este importantă.” e declarat Simons pentru WWD.

Într-adevăr, „uniforma” implică reducerea concentrării pe elementele fundamentale. Acest lucru a readus elemente uitate de texturi în mediul PRADA, începând cu nailonul anilor `90 al casei de modă, care a fuzionat perfect cu influența de artă stradală adusă de Simons. Această combinație pare să fi avut un real succes.

Simons a lucrat la un efect rafinat și foarte romantic în ultima sa colecție pentru Jil Sander. Aceeași patină romantică și diafană, dar totuși cu influențe stradale se regăsește acum și în colecția PRADA, la paltoanele lungi. 

Rolul lui Simons nu este să disemineze remarcabila imagine PRADA, ci să o extindă și să o promoveze și în alte direcții. În acest scop, prezentarea de modă s-a deschis cu o paradă de logo-uri proeminente. După cum a remarcat Prada, obiectivul ei și al lui Simons este de a îmbunătăți viața clienților lor, mai ales în această perioadă.

„Într-o perioadă de o complexitate incredibilă, ce contează cel mai mult? Ce este semnificativ pentru noi? Aceasta este întrebarea pe care ne-am pus-o nouă”, a povestit ea. „Am vrut să creăm ceva care să aibă sens pentru oameni, ceva care să fie util. Tot ceea ce facem ar trebui să le permită oamenilor să trăiască mai bine”, a încheiat principalul creator al casei de modă PRADA.

Photo: WWD

Text: Bettina Cristea