La începutul pandemiei mulţi angajatori au ales să-şi lase angajaţii să lucreze de acasă. Unele persoane care lucrează remote, nu dau la fel de mult randament ca atunci când se lucrează de la birou. Pe lângă treburile casnice de care se izbesc zilnic, mai au şi copii de care trebuie să se îngrijească, mai ales că acum petrec întreaga zi cu ei.
Odată ce începi să lucrezi de acasă, automat apare şi procrastinarea (comportament caracterizat prin amânarea acțiunilor sau a sarcinilor pentru mai târziu). Nu te panica, ni se întâmplă tuturor. Majoritatea avem acel comportament asemănat cu lenea, când trebuie să lucrăm remote. Întotdeauna apar lucruri mai interesante şi mai importante de făcut prin casă decât task-urile pentru birou.
Un specialist britanic de coaching a făcut o listă cu câteva sfaturi pentru a creşte productivitatea şi de a elimina procrastinarea provocată de statul în casă.
Creşterea concentrării atunci când lucrezi
Cea mai bună metodă de a creşte concentrarea este de a seta pauze de cinci minute din 25 în 25 de minute de lucru. Această metodă se numeşte Pomodoro Technique şi a fost dezvoltată în 1980 de către italianul Francesco Cirillo.
Uite AICI şi alte metode de a creşte nivelul de concentrare
Eliminarea procrastinării
Specialistul britanic spune că procrastinarea apare atunci când încercăm să ne ascundem emoţiile în situaţii inconfortabile. De multe ori, procrastinarea apare când evităm să facem anumite lucruri de teama unui rezultat negativ sau când un anumit task nu se pare prea plictisitor şi că nu merită atenţie. Studiile arată că procrastinarea se instalează cel mai adesea atunci când lucrăm noaptea. Aşa că cel mai bine ar fi bine să începem să facem aceste taskuri dimineaţa, pentru a da randament.
Crearea unei rutini ca să lucrezi eficient
În perioada izolării s-a observat o dorinţă mai mare din partea oamenilor pentru schimbarea rutinei, însă nu e obligatoriu ca aceasta să fie utilă în toate cazurile. Priorităţile de zi cu zi trebuie să rămână priorităţi, iar după să le facem şi pe cele care ne binedispun. Putem face treptat modificări în rutină, de exemplu, prin schimbarea frecventă a mediului în care lucrăm sau a modului în care ne îmbrăcăm şi ne aranjăm biroul.
Pauzele scurte cresc productivitatea atunci când lucrezi
Cum spuneam şi la primul punct, este necesar să ne facem un program cu pauze scurte, de maximum cinci minute. Cu cât le facem mai lungi cu atât mai mult ne scade nivelul de concentrare şi ajungem să lucrăm până seara când se instalează procrastinarea. Cel mai bine este să ne luăm trei pauze de aproximativ 15, 20 de minute pe durata orelor de lucru, pentru a lua cele trei mese ale zilei.
Citeşte şi: „Sfaturi ca să fii mai eficientă când munceşti de acasă”
Începe să lucrezi cu task-urile greoaie
În prima parte a zilei dăm mai mult randament şi ne putem concentra mai bine la tot ce avem de făcut, în special între 7 şi 9 dimineaţa. De aceea este important să începem să lucrăm la proiectele mai complicate, iar apoi să continuăm cu cele mai uşoare.
Creşterea productivităţii atunci când lucrezi de acasă
Un stil de viaţă sănătos poate creşte semnificativ productivitatea şi concentrarea. Un somn odihnitor de aproximativ opt ore, hidratarea, mişcarea şi plimbările în aer liber, dar şi alimentaţia corectă, bazată pe peşte, legume şi carne albă pot să scadă senzaţia de oboseală. Automat, odată ce simţim că ne putem canaliza concentrarea pe un anumit lucru, creşte şi productivitatea.
Fă Yoga singură acasă. Uite cum!
Dacă ne simţim obosiţi, specialistul recomandă consumarea anumitor suplimente care să ne ajute să avem un somn liniştit noaptea şi care să ne scadă stresul.
Fă-i pe cei mici să înţeleagă că aceea este zona în care lucrezi
Pentru că cei mici au obiceiul de a-i întrerupe pe părinţi atunci când sunt într-un video call sau se concentrează pe un anumit proiect, trebuie făcuţi să înţeleagă că aceea este zona magică a lui mami.
Vezi cum să-i explici copilului despre coronavirus.
Fiecare membru din familie are un loc magic în casă. Cel mic are locul lui de joacă, iar tu ai locul tău, iar dacă pleci de acolo nu mai primeşti anumite beneficii, precum cel mic, dulciuri.
Creşte imunitatea celor dragi ţie cu suplimentul pe bază de Omega 3, 6, 9!
Rămâi conectată cu colegii şi când lucrezi de acasă
Coach-ul britanic ne învaţă să ne păstrăm conectate faţă de echipă, chiar dacă lucrăm la distanţă. Trebuie să rămânem atente cu tot ceea ce fac colegii noştri, dar nu trebuie să-i facem să se simtă presaţi de noi.
Putem vorbi cu ei prin intermediul platformelor de socializare, prin video-call. Nu trebuie să purtăm haine foarte formale, dar nici pijamale, ci haine casual. Astfel, încrederea va creşte unii faţă de alţii, iar dacă apar şi copii în cadru, este posibil să se lege şi o prietenie. Totuşi, pentru video-call-urile importante sunt recomandate ţinute asemănătoare cu cele de AICI.
Fă faţă discuţiilor cu colegii şi task-urilor casnice cu ajutorul suplimentelor pe bază de magneziu, calciu şi zinc!
Text: Bettina Cristea
Photo: Freepik