În noua colecție Comme des Garçons, a lui Rei Kawakubo, cele 20 de modele arată ca și cum ar putea urca pe nori, susținând forme mari, voluminoase, dar romantice, victoriene, în alb și negru.
Încă din primul paragraf al comunicatului de presă, designer-ul a vorbit despre impulsul de a bloca „inundația de informații”. Ceva cu care ne referim cu siguranță ca strategie pentru sănătatea noastră mintală, în aceste momente de pandemie.
Kawakubo și-a atribuit sarcina de a întruchipa „seninătatea” prin colecția sa. În primul rând, „monocrom” a fost întotdeauna setarea originală a brand-ului Comme des Garçons.
Citește despre Street Style la Tokyo Fashion Week
La începutul anilor ’80, chiar la începutul show-ului de la Paris, folosirea în exces a negrului a fost considerată șocantă și „conceptuală” (probabil aici a fost atașată eticheta de identificare a brand-ului la moda nonconformistă).
Respingerea radicală a standardelor de design eurocentrice a fost atât de influentă încât designer-ul a determinat generații de femei cu mentalități nonconformiste să se îmbrace doar în negru.
Dar această colecție, în intenția sa de a ne detașa de grijile lumești, din 2021, nu exclude minimalismul din modă. Există ceva somptuos, cu inspirații eduardian-victoriane, în toate ținutele negre cu căptușeli albe, pufoase. Rochiile au crinoline mari, în straturi spumoase de bumbac alb și tulle negru, asortate cu pălăriilor rafinate de la Ibrahim Kamara.
Vezi modelele de ținute propuse de Comme des Garçons!
Comme des Garçons este un brand japonez de haine de lux, creat de Rei Kawakubo, în 1969, la Paris. Compania însă, a fost fondată în 1973 și are sediul central la Tokyo, dar și unul la Paris. CEO-ul companiei este Adrian Joffe, soțul fondatorei, iar designerii cu care casa de modă colaborează sunt: Junya Watanabe, Tao Kurihara și Fumito Ganryu
Text: Bettina Cristea
Photo: Vogue
Arată ca un model de pe podium, cu produsele de îngrijire și înfrumusețare de la Rilastil