A fost o vreme când prezentările de modă erau adevărate spectacole pentru public, presă, influenceri și cumpărători. Pandemia de COVID-19 a schimbat acest lucru, iar multe branduri s-au adaptat rapid și au găsit modalități alternative pentru prezentările noilor colecții.
Cu toate acestea, directorul artistic de creație Chanel, Virginie Viard, a păstrat vie tradiția, organizând colecția prezentarea anuală Métiers d’Art, în Valea Loarei din Franța, la Château de Chenonceau. Singura diferență pentru acest an este că brandul a avut o singură persoană în public, ambasadorul labelului, Kristen Stewart.
Broderii, perle și volane
Așezată pe o bancă de-a lungul unui hol lung, în carouri, Stewart a privit o paradă de outfit-uri care reflectau perfect tradiția din jurul castelului din secolul al XVI-lea. Proprietatea expansivă a fost casa Catherinei de Medici, renumita nobilă italiană și regină consoartă a Franței. În multe reprezentări create de maeștrii Renașterii, regele purta rochii somptuoase de catifea cu broderii de perle și volane pe gât, ornate adesea alb-negru. Viard a reinventat aceste referințe cu o întorsătură pentru Chanel.
Cu această temă renascentistă, Viard a reușit să evidențieze măiestria incredibilă a stilului Chanel. De asemenea, ea a întărit ideea că moda poate fi în continuare o fantezie, o formă de evadare pe care, în aceste vremuri dificile, le-am putea folosi cu toții.
Text: Iulia Mirică
Foto: www.harpersbazaar.com