Atunci cand calatoresti cu avionul, este bine sa cunosti drepturile pe care le ai conform legislatiei europene, mai ales daca apar diverse probleme, de la intarzieri foarte mari pana la anularea zborului sau refuzul imbarcarii. Iata care sunt masurile pe care poti sa le iei, conform Centrului European al Consumatorilor din Romania.
In primul rand, companiile aeriene trebuie sa-ti puna la dispozitie informatii despre tipul de asistenta la care ai dreptul, conditiile in care sunt acordate compensatiile, care sunt alternativele de zbor si cui te poti adresa daca nu esti multumit. De asemenea, in cazul anularii sau intarzierii zborurilor, compania de transport aerian trebuie sa asigure mese si bauturi racoritoare proportionale cu timpul de asteptare, cazare, transportul intre locul de cazare si aeroport si apeluri telefonice gratuite, conform eccromania.ro.
Daca zborul a fost anulat sau a fost refuzata imbarcarea, pasagerului trebuie sa i se ofere posibilitatea de a opta intre rambursarea sumei platite pentru bilet si redirectionarea catre destinatia finala, cat mai repede posibil sau la o data ulterioara.
Compensatii pentru zboruri anulate
In anumite conditii, daca ti-a fost refuzata imbarcarea, zborul a fost anulat sau ai ajuns la destinatie cu o intarziere de trei ore sau mai mare, se pot cere si o serie de compensatii, care se pot incadra intre 250 si 600 de euro de pasager, in functie de distanta zborului.
Atunci cand intampini probleme in cazul unei calatorii cu avionul si nu primesti asistenta, este indicat sa pastrezi chitantele si facturile pentru sumele cheltuite, pentru ca exista posibilitatea de a le cere inapoi de la transportator. Este bine si sa pastrezi toate documentele de calatorie (bilete, boarding pass) si in cazul in care nu ai fost multumit de calatoria cu avionul si doresti sa faci o reclamatie scrisa adresata companiei de transport.
Ce faci daca ti s-a deteriorat sau pierdut bagajul
In situatia in care ti s-a pierdut bagajul, a fost deteriorat sau a ajuns cu intarziere, poti solicita compensatii in valoare maxima de 1250 de euro, suma care ar trebui sa acopere valoarea lucrurilor care au fost deteriorate sau lipsesc din bagaj. Si daca a trebuit sa cheltuiesti bani pentru obiecte de stricta necesitate in timpul cat ai asteptat sa-ti ajunga bagajul, poti cere sa ti se dea inapoi banii de la compania de transport aerian.
Vacanta de iarna: statiuni montane autohtone sau din strainatate?
In acest scop, este necesar sa faci cat mai repede o reclamatie la serviciul specializat din aeroport si sa anunti in scris compania despre incident, in care sa mentionezi ca ai probleme cu bagajele. Nu uita sa pastrezi documentele de zbor, copia reclamatiei la serviciul specializat si eticheta de bagaj, bonurile si chitantele pentru obiectele noi din bagaj si pentru obiectele de stricta necesitate cumparate in timp ce-ti asteptai bagajul, documente care trebuie atasate reclamatiei.
Afla de aici si care sunt destinatiile europene preferate de romani pentru un city break.
Text: Oana Baltoc