Faza de jurizare si de cercetare de piata in cadrul Programului SUPERBRANDS pentru Romania, editia 2013, s-a incheiat!
In cadrul editiei a 6-a a programului Superbrands, s-au calificat pentru acest statut aproximativ 300 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii.
Vestea buna este ca brandurile romanesti reprezinta 25% din totalul brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand in 2013. In grupul brandurilor romanesti apreciate de romani ca fiind Superbrands se afla si farmacia inimii, CATENA.
Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obtinuta in baza metodologiei internationale Superbrands. In prima etapa, cei 25 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding ai Consiliului Superbrands au evaluat 1.395 de branduri din 52 de categorii. Procesul de selectie a fost bazat pe incredere, calitate si diferentiere pe piata, aplicate in toate programele ce se desfasoara in lume.
In urma selectiei, Superbrands Romania cu sprijinul IPSOS a calificat 578 de branduri evaluate de un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori romani, la nivel urban. Rezultatele finale au reflectat optiunile consumatorilor romani pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piata din Romania. Cel mai bine reprezentate categorii economice in lista brandurilor validate Superbrands in Romania sunt: farmacii, ingrijire personala, segmentul media, industria auto, servicii financiare, tehnologii, telecom, FMCG: electronice si electrocasnice, bauturi.
Lista completa a brandurilor desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand in Romania, in 2013, va fi prezentata in cartea „Superbrands pentru Romania”, editia a 6-a.
Superbrands se desfasoara in peste 80 de piete ale lumii printre care Australia, Austria, Grecia, Brazilia, China, India, Cehia, Coreea, Egipt, Germania, Ungaria, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore, Slovacia, Spania, Turcia, SUA etc.