Sub conducerea Mariei Grazia Chiuri, prima sa femeie director de creație, Casa Dior a fost vedeta în ascensiune a modei de lux franceze din ultimii ani. Pandemia a lovit puternic în întreaga industrie, dar trecerea la digital a oferit brandului Dior ocazia de a reduce decalajul față de rivalul său istoric Chanel, care nu a dorit să treacă la vânzările online în perioada în care magazinele au fost închise.
Prezentarea Dior de la Săptămâna Modei de la Paris a fost transmisă pe TikTok, la fel cum va fi și prezentarea Casei Louis Vuitton, de săptămâna viitoare. Regulile de carantină au redus săptămâna modei pariziene de la un eveniment global la unul intern, cu puțini participanți non-francezi. Doar 350 de invitați au fost prezenți la spectacolul Christian Dior, în loc de numărul obișnuit, 1750.
Cu toate acestea, Casa Dior a construit o catedrală ca decor pentru prezentarea colecției sale de primăvară-vară 2021. 18 cutii luminate, fiecare înaltă de șapte metri, au recreat magia caleidoscopică a vitraliilor gotice în vastul cort întunecat din grădina Tuilleries, ridicat special pentru acest eveniment. Vitraliile au fost create de artista Lucia Marcucci, cu fragmente de imagini din tablouri semnate Giotto și Manet, cu imagini de reviste și titluri de ziare.
Text Cristina Dudău (sursa The Guardian și Dior.com)
Foto Hepta