Beatlemania made in Korea: BTS şi “armata” de fani

De la debutul lor din 2013, BTS, trupa sud-coreeană formată din 7 tineri, a devenit un fenomen care a depășit cu mult sfera muzicală. Definitorii pentru pop-ul secolului 21, în cei 10 ani de existență, BTS au stabilit recorduri pe care tot ei le-au doborât. Grupul K-Pop format din Jin, Suga, J-Hope, RM, Jimin, V și Jung Kook, 7 tineri dintre care niciunul nu a trecut de 30 de ani, a fost de 6 ori nr. 1 în topurile muzicale americane, a câștigat câteva sute dintre cele mai importante premii, a vândut peste 40 de milioane de albume și a primit o nominalizare la Grammy.

Trupa devenită unul dintre cele mai de succes branduri sud-coreene aduce anual economiei 5 miliarde de dolari, iar popularitatea ei a ajuns pe toate continentele, din Europa, până în Statele Unite și Australia.



Grup de idoli K-pop

Popularitatea BTS a întrecut orice așteptări, mai ales după ce pe 9 iulie 2013 fanii s-au constituit în comunitatea oficială ARMY (Adorable Representative M.C. for Youth). „Mass-media occidentală a început să compare ARMY cu Beatlemania, fandomul trupei Beatles. Comunitatea ARMY era atât de senzațională, încât jurnaliștii occidentali au trebuit să se întoarcă în timp până la Beatles, ca să găsească o comparație potrivită”, spune Myeongseok Kang redactor-șef al Weverse Magazine.

Crearea unui grup de idoli K-pop seamănă cu producerea unui blockbuster hollywoodian”, spune Myeongseok Kang, specializat în cultura pop sud-coreeană și ghidul cititorilor în Beyond the story: 10 ani de poveste BTS. (Beyond the story: 10 ani de poveste BTS este un eveniment editorial lansat internațional simultan, în 23 de țări, între care și România.)

„Prin intermediul muzicii BTS, ARMY află despre evenimente tragice din istoria Coreei, precum Mișcarea de Democratizare din Gwangju de pe 18 mai 1980 sau naufragiul feribotului Sewol, își exprimă condoleanțele și solidaritatea față de cei care au suferit. Mai mult decât atât, când a izbucnit pandemia de COVID-19, la un an după lansarea albumului MAP OF THE SOUL : PERSONA, ARMY a donat peste 2 miliarde de woni coreeni până în septembrie 2020, luând în calcul doar sumele care au putut fi verificate oficial. (…) Deși e dificil de spus ce anume i-a atras la BTS în primul rând, printre fanii din întreaga lume se conturează o temă clară. Statutul de fan BTS le-a adus o nouă direcție în viață”.

Reuniune in 2025 la 12 ani de la debut

Beyond the story: 10 ani de poveste BTS vine într-un moment în care membrii trupei se concentrează mai mult pe cariere solo, pentru că pleacă pe rând în armată și se vor reuni abia în 2025.

BTS, cunoscută și sub numele de Bangtan Sonyeondan sau Beyond the Scene, este o trupă de băieți sud-coreeni care a devenit un fenomen global în lumea muzicii. Povestea lor începe în 2010, când Big Hit Entertainment, o casă de discuri din Coreea de Sud, a început să caute membri pentru o nouă trupă de băieți. Rap Monster (RM) a fost primul membru recrutat, urmat de Suga și J-Hope. În curând, au fost adăugați Jin, Jimin, V și Jungkook pentru a completa cei șapte membri ai trupei.

Sosite direct de pe podiumurile din Coreea de Sud, mastile de fata Skin Republic iti aduc experienta frumusetii creata cu o tehnologie avansata. Gama completa de masti de fata servetel, realizate pentru toate tipurile de ten,

În iunie 2013, BTS și-a făcut debutul oficial cu piesa “No More Dream”, care a atras atenția fanilor și industriei muzicale. Cu versuri care abordează presiunea academică și lipsa unui scop clar în viață, melodia a pus bazele mesajelor puternice și autenticității trupei. Cu fiecare nouă lansare, BTS a devenit tot mai populară, în special datorită implicării active a membrilor în procesul creativ și a mesajelor sociale pe care le promovează prin muzică.

Discurs la ONU

În anii următori, BTS și-a consolidat succesul cu albume precum “Skool Luv Affair” (2014), “The Most Beautiful Moment in Life” seria (2015-2016), “Wings” (2016) și “Love Yourself” seria (2017-2018). În special, albumul “Love Yourself: Tear” (2018) a fost primul album de limbă coreeană care a ajuns pe primul loc în clasamentul Billboard 200, demonstrând puterea lor pe piața muzicală globală.

Popularitatea lor a continuat să crească, iar în 2017 și 2018, BTS a primit mai multe premii și nominalizări internaționale, inclusiv Billboard Music Awards, American Music Awards și MTV Video Music Awards. De asemenea, au fost primii artiști coreeni care au susținut un discurs în fața Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite (ONU) în 2018, unde au vorbit despre campania lor “Love Myself”, o inițiativă pentru a promova dragostea de sine și sprijinirea tinerilor în dificultate.

BTS și-a continuat ascensiunea în anii următori cu mai multe succese muzicale și evenimente speciale. Ei au lansat albume precum “Map of the Soul” seria (2019-2020) și au continuat să se implice în proiecte filantropice și umanitare. De asemenea, au făcut colaborări cu artiști internaționali și au realizat turnee mondiale epuizante, demonstrând angajamentul lor față de fanii lor din întreaga lume.

Unul dintre aspectele distinctive ale BTS este implicarea activă a membrilor în scrierea și producția muzicii lor, care abordează teme precum identitatea, depășirea dificultăților și problemele tinerilor. BTS a reușit să își construiască o bază de fani extrem de dedicată, cunoscuți sub numele de “ARMY”, care le susține în toate activitățile și proiectele lor.

Foto Hepta