Arthur Dinu, designerul brandului Marie Ollie, este un artist si, in acelasi timp, un gentleman modern. Arthur creeaza rochii cu atmosfera picturala, care nu apartin niciunui timp si tocmai de aceea nu se demodeaza niciodata. Fie ca vorbim de cele de seara sau de cele pentru mirese, rochiile Marie Ollie transmit multa sensibilitate, sunt elegante, au materiale fine si croieli impecabile. Ele reflecta stilul clasic si in acelasi timp indraznet al creatorului lor, pe care va invit sa-l descoperiti in interviul de mai jos.
T: Spune-ne, pe scurt, povestea intalnirii tale cu arta. Creezi haine, bijuterii, dar si pictezi… Cand ti-ai descoperit aceasta inclinatie si cand ai simtit ca acesta este drumul tau in viata?
Arthur Dinu: Arta este parte integranta din mine, din tot ce sunt si tot ce fac. Nu pot sa delimitez momentul in care am simtit ca asta imi place sa fac, pentru ca mi se pare ca dintotdeauna a fost vocatia mea. Am inceput cu partea de pictura, apoi am ales sa studiez bijuteriile in cadrul Facultatii de Arte Decorative si Design si toate cunostintele acumulate m-au ajutat sa descopar adevarata pasiune pentru creatia vestimentara.
T: Ce inseamna moda pentru tine?
Moda este un stil de viata pe care ti-l alegi si cu care ajungi sa te identifici dupa multi ani de munca. Pentru mine, moda este atat un refugiu pentru momentele mai putin fericite, dar si motivul optimismului si al bunei dispozitii. Este o stare de spirit, care depaseste trendurile si regulile unui stil impecabil.
T: Care a fost primul obiect vestimentar pe care l-ai creat si cand s-a intamplat acest lucru?
Daca vorbim de primul obiect vestimentar, ne intoarcem cu mult timp in urma, la perioada copilariei, cand ii transformam hainele mamei in costume de supereroi.
T: Cum s-a nascut brandul Marie Ollie?
Brandul Marie Ollie s-a nascut din pasiunea pentru eleganta atemporala, pentru feminitatea care cere sa fie redescoperita, pentru calitatea de necontestat a materialelor si impecabilul croielilor clasice. Marie Ollie a venit ca o evolutie naturala in cariera mea, dupa o perioada de analiza a calitatilor feminine ca si consultant de stil pentru un alt designer roman consacrat.
T: Te implici si in partea de business a brandului Marie Ollie si daca da, cam cat de greu este sa vinzi creatii de lux intr-o perioada in care Romania este inca in criza?
Ma implic in tot ce inseamna Marie Ollie, chiar daca sarcinile sunt foarte bine impartite in echipa noastra, este normal sa fiu la curent cu tot ceea ce inseamna Marie Ollie. Luxul sustinut si asumat va fi mereu in lista de interese ale celor care apreciaza calitatea si stilul inconfundabil. Marie Ollie promoveaza eleganta, feminitatea, stilul clasic, dar contemporan, intr-o maniera subtila, si nu luxul evident, care incomodeaza si care pare de neatins.
T: Spune-ne mai multe despre noua colectie Marie Ollie…
Noua colectie Marie Ollie este inca in lucru, este o colectie in care am pastrat designul feminin, care scoate la iveala eleganta si delicatetea naturala a femeilor, prin croieli clasice, dar contemporane si indraznete. Urmeaza sa lansam colectia de rochii de mireasa, care propune atat un design romantic, cu tesaturi fluide, dar si un design mai indraznet, cu volume si jocuri de lungime.
T: Asa cum le percep eu, creatiile tale transmit multa sensibilitate, eleganta, au un aer atemporal si o atmosfera picturala. Tu cum le-ai descrie si care este imaginea femeii de la care pleci in crearea acestor tinute?
Imi place adeseori sa fac aceasta analogie intre tablouri si creatiile vestimentare. Tablourile nu au varsta si nici nu se demodeaza niciodata, indiferent de ce culori sau teme se regasesc in ele. Acelasi proces de atemporalitate si nemurire vreau sa atribui si designului Marie Ollie. Femeia care ma inspira este femeia care nu are varsta, spatiu, timp sau orice alta coordonata care ar putea sa o plaseze undeva. Ea a trait si acum 100 de ani, ea va trai si peste 1000 ani. Femeia Marie Ollie se incadreaza in trendurile tuturor timpurilor, fara sa fie vreodata demodata sau banala.
{besps}/2014/aprilie/nicu/slide_2|width=450|height=675{/besps}
T: Care sunt momentele tale de inspiratie, ai nevoie de o anumita stare, de o anumita atmosfera? Povesteste-ne despre un moment cand te-ai simtit cu adevarat inspirat…
Inspiratia vine din orice, atunci cand te astepti mai putin sau cand esti mai putin pregatit. Ma poate inspira o floare, un parfum, o cupola sau o persoana cu care ma intalnesc. Important este sa ai mereu toate simturile activate si sa observi tot ce se intampla in jurul tau.
T: Am remarcat ca ai un stil vestimentar aparte. Spune-ne mai multe despre asta, cum l-ai defini?
Stilul meu isi gaseste inspiratia in garderoba gentlemanului elegant care, odinioara, stia sa isi accesorizeze si cea mai banala tinuta si sa impresioneze prin detalii. Asa cum se observa si in designul pe care il propun prin Marie Ollie, abordez un stil clasic, reinventat prin mici artificii de culoare, textura, suprapuneri.
T: Ce inseamna pentru tine o femeie frumoasa?
Femeia frumoasa este femeia sigura pe tot ce are de oferit, pe feminitatea ei, pe delicatetea si eleganta siluetei, este femeia care are defecte si stangacii, dar care le da un farmec aparte prin nonsalanta si relaxare. Frumusetea nu are neaparat coordonate fizice, ea traieste din tot ce nu poate fi vazut cu ochiul liber, ci, mai degraba, simtit.
T: Ce sfat le-ai da femeilor in materie de vestimentatie, de ce ar trebui sa tina cont cand isi aleg tinutele?
Femeile ar trebui sa tina cont in primul rand de conformatia siluetei, de ce anume vor sa scoata in evidenta, de starea din momentul respectiv si, bineinteles, de ocazia pentru care isi aleg vestimentatia.
T: Ce greseli observi cel mai des la romance in materie de imbracaminte? Dar la barbatii romani?
Nu exista greseli atunci cand vine vorba de stilul vestimentar, exista doar neconcordanta dintre cum este persoana si cum este ea vazuta de ceilalti. Hainele sunt cuvintele prin care noi ne descriem celor din jur fara sa le spunem o vorba. Femeile si barbatii din Romania nu constientizeaza ca stilul vestimentar ar trebui sa vorbeasca despre ei si ca este ingredientul principal al primei impresii. Lucrurile au inceput sa evolueze si, implicit, peisajul modei urbane s-a schimbat in bine.
T: La final, spune-ne care este opinia ta despre industria modei romanesti, cum percepi peisajul fashion de la noi?
Peisajul fashion este in continua evolutie, este in proces de ajungere din urma a peisajului fashion international si asta se vede atat in colectiile designerilor romani, cat si in moda de pe strada.
Text: Bianca Badescu