Chiar daca micul dejun este considerat masa cea mai importanta a zilei, cercetatorii au descoperit ca micul dejun dureaza in general cam 3 minute si 15 secunde si, in cele mai multe cazuri, il mancam fara sa mai asezam la masa. Din pacate, aceasta regula se aplica doar in cazul celor care inca mai mananca in decursul diminetii, deoarece mai mult de jumatate dintre noi sar peste acest moment al zilei. Conform unui sondaj britanic realizat de Weetabix, doar jumatate dintre britanici mananca la micul dejun, in timp ce cealalta jumatate sare peste aceasta masa.
De asemenea, in urma sondajului s-a constatat faptul ca doar o treime din oameni mai mananca micul dejun in bucatarie, in timp ce majoritatea prefera sa manance in dormitor, sau chiar in… baie J, conform datelor publicate de cercetatori. 22% dintre cei chestionati au declarat ca mananca in timp ce se imbraca pentru a numai pierde timpul stand la bucatarie.
In Birmingham, 59% dintre persoane au au declarat ca sunt prea ocupati navigand pe internet sau uitandu-se la televizor. Aceeasi situatie se intampla si in Londra, unde 57% din cei chestionati au spus acelasi lucru ca si persoanele din Birmingham, la fel, 52% dintre oamenii din Bristol si chiar 51% dintre persoanele din Mancunians. Unul din sapte oameni ia micul dejun la birou cel putin o data pe saptamana si unul din cinci a marturisit ca isi cumpara ceva de mancare in timp ce se duce la job.
Cu toate acestea, trei sferturi au spus ca sunt constienti ca micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, iar sapte din zece au declarat ca dispun intotdeauna de un mic dejun cald.
„Cercetarile realizate in acest domeniu incearca sa arate oamenilor importanta micului dejun, insa din pacate, majoritatea britanicilor nu sunt constienti de acest lucru. In general, oamenii prefera sa manance dimineata fie in picioare, fie pe strada sau fie in autobuz, iar acest lucru nu este deloc sanatos. Un mic dejun sanatos are un rol important pe termen lung si protejeaza organismul de diferite boli”, a declarat Sian Porter, purtator de cuvant al companiei pentru Daily Mail.
Text: Andreea Popescu